Dørbunde til coupe´en (..og olie)

Fokus på Mercedes-Benz W123
Besvar
mkj 230ce 1982
Indlæg: 33
Tilmeldt: 17. nov 2011, 18:47
Geografisk sted: Greve

Dørbunde til coupe´en (..og olie)

Indlæg af mkj 230ce 1982 »

Hej Forum,

Jeg er helt nybagt 123´er - en dejlig 230CE, der dog er i vinterhi lige nu. Jeg skal have lavet ny dørbund pga. tæring - og kan umiddelbart kun finde reperationsstykker til sedan´en. Jeg går ud fra, at Coupe´ens døre er længere - er der nogen der har erfaring med "hvad så"...?

Når jeg nu får den hjem fra vinterhiet, får jeg skiftet olie. Hvilken olie gør sig bedst til den gamle dame - syntetisk ? halv... ? eller ??? Er der andre gode råd og ting jeg skal være opmærksom på, når jeg får hende hjem ?

vh. Michael
W204 2013 & W123 1982
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Dørbunde til coupe´en (..og olie)

Indlæg af SLKkompressor »

Olie først. Du kan bruge en 5-40 delsyntetisk motorolie. Husk at skifte oliefilter.
Der er en del 123 cupeer kørende og det er mærkeligt hvis der ikke findes reparationsstykker i handelen. Har du prøvet hos aut. MB forhandler. Han vil kunne hjælpe dig med at fastslå om cupe og sedan har samme dørbredde. Ellers må du i gang med hammeren og selv banke blikket i form. Jeg har selv fikset 4 døre til Gegændewagen og to dører til 170 S pick up.
Jeg har lige været inde i EPC net. Dørene er ikke ens og kan have forskellig længde.
mkj 230ce 1982
Indlæg: 33
Tilmeldt: 17. nov 2011, 18:47
Geografisk sted: Greve

Re: Dørbunde til coupe´en (..og olie)

Indlæg af mkj 230ce 1982 »

SLKkompressor skrev:Olie først. Du kan bruge en 5-40 delsyntetisk motorolie. Husk at skifte oliefilter.
Der er en del 123 cupeer kørende og det er mærkeligt hvis der ikke findes reparationsstykker i handelen. Har du prøvet hos aut. MB forhandler. Han vil kunne hjælpe dig med at fastslå om cupe og sedan har samme dørbredde. Ellers må du i gang med hammeren og selv banke blikket i form. Jeg har selv fikset 4 døre til Gegændewagen og to dører til 170 S pick up.
Jeg har lige været inde i EPC net. Dørene er ikke ens og kan have forskellig længde.
Super - tak. Jeg kunne på nettet rundt godt se, at dørene ikke har samme længde, så jeg fandt istedet en brugt dør i god stand på eBay.

Tak for input til den rette olie - jeg holder øje med når noget dukker op på bud - Bilka har ofte olier i flere kvaliteter i avisen... :)

...og dejligt, at der er lidt liv i 123 forummet... - jeg får sikker brug for flere gode råd, når jeg nu får bilen hjem til foråret. Glæder mig.

mvh. Michael
W204 2013 & W123 1982
Besvar