SL
Re: 280SL Hastighed?
Hej Per
Min kørte 110km ved 4000 rpm, enig det er for mange omdrejninger. men sådan er det vel bare, hvis ikke man vil ofre en masse penge på en anden gearkasse eller bagtøj
Hilsen Kurt
Min kørte 110km ved 4000 rpm, enig det er for mange omdrejninger. men sådan er det vel bare, hvis ikke man vil ofre en masse penge på en anden gearkasse eller bagtøj
Hilsen Kurt
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: 280SL Hastighed?
Mig bekendt går højgearet lige igennem gearkassen og det er derfor samme omdrejninger uanset hvilke gearkasse. Jeg sender en oversigt over udvekslinger i bagtøj samt andre specifikationer vedrørende problemet med høje omdrejninger på Pagode. Emnet har før været debatteret her i forum.
Re: 280SL Hastighed?
Din US-model har sandsynligvis et lavgearet bagtøj med en omsætning på 1:4,08 svarende til 3596 omdrjeninger ved 100 km. i timen med standarddæk, siger nogen. Andre siger 3475 ved 100 km/t på standarddæk. Under alle omstændigheder laaang fra en moderne 6 gear Golf, som kører knap 60 km/t ved 1000 omdr. i 6 gear.kruse skrev:Hej. Hvor hurtig kører din Pagode 280SL Aut gear (importeret fra USA), når den kører 4000 omdrejninger.
Min kører 112 km i timen, det, synes jeg, er mange omdrejninger. Men lad høre. På forhånd tak.
Vh Per
Omsætningen kan du se p siden af bagtøjet hugget ind i huset.
Hans
Re: 280SL Hastighed?
YEP - korrekt. En normal forsigtig kørsel vil kunne medføre ca. 9 km. pr. liter, men en blandet og lidt frisk kørsel medfører ca. 7,5 km. pr. liter benzin, hvis alt står korrekt.kruse skrev:Hej Hans
Dvs at hvis jeg skiftede til større dæk ville bilen køre længere pr liter bensin. Selvfølgelig ville den ikke være så hurtig i optrækket.
Men nu er det jo ikke en Golf, jeg eller du er interesseret i. Ha' det godt og tak for dit indlæg. vh Per
Nu faldt 10-øren hvem du er - Hej Per. Ja du har ret med hensyn til et større dæk, men det opnår du kun ved også at montere et bredere dæk. Jeg har set helt op til 205 dæk, men det belaster bilen på mange andre måder og en benzinbesparelse på nogle få pct. tjener aldrig de nye dæk hjem. Et 205/80 R 14 har en diameter på 2082 mm i forhold til et standarddæk 185/80 R 14 på 1989 mm. Ved 100 km i timen sænkes omdrejningerne ca. 150 omdr. pr. minut - vi er helt ude i teorien. Drop en enkelt tur pr. år og regnestykket er nulstillet. Sådanne 80'erprofildæk er meget sjældne. Standard er serie 75 og mindre = endnu mindre diameter og et endnu dårligere regnestykke.
Husk nu på at Pagodens moment ligger ved 4500 omdr. i minuttet. Der arbejder den max., bruger mest benzin og giver mest sjov

Hans