originalt look på 230 SL 1967

Forum for 230SL - 250SL - 280SL (W113). Populært kaldet Pagode efter hardtoppens nedadbuede tagprofil.
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

originalt look på 230 SL 1967

Indlæg af Administrator »

Hej Forum

Jeg er ny ejer af en 230 SL 1967. Europæisk model importerert fra Los Angeles. Blå hardtop og blå fælge. bilen er cremefarvet nu. Måske mere hvid hvis man kigger på den indvdnige farve hvor den ikke er blevet malet om. Den tidligere ejere siger det blå er den originalt farve.

Hvilke farvekombinationer var der denagang. Valgte man selv som når man vælger farve i dag. Siger stelnummeret noget om det? Er der en måde at finde ud af det på. Rettet har blåt læder, så noget tyder på at den var blå. egentlig vil jeg gerne have den creme farvet over det hele. Men måske er det synd. Ønsker selvfølgelig at den forbliver original.

lad mig høre hvis nogen har lyst til at give mig noget info. noget generelt i det hele taget er velkommen osse

Kh, Ulrich
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: originalt look på 230 SL 1967

Indlæg af Administrator »

ulrich1730 skrev:Hej Forum

Jeg er ny ejer af en 230 SL 1967. Europæisk model importerert fra Los Angeles. Blå hardtop og blå fælge. bilen er cremefarvet nu. Måske mere hvid hvis man kigger på den indvdnige farve hvor den ikke er blevet malet om. Den tidligere ejere siger det blå er den originalt farve.

Hvilke farvekombinationer var der denagang. Valgte man selv som når man vælger farve i dag. Siger stelnummeret noget om det? Er der en måde at finde ud af det på. Rettet har blåt læder, så noget tyder på at den var blå. egentlig vil jeg gerne have den creme farvet over det hele. Men måske er det synd. Ønsker selvfølgelig at den forbliver original.

lad mig høre hvis nogen har lyst til at give mig noget info. noget generelt i det hele taget er velkommen osse

Kh, Ulrich
Hej med ig og hjertelig tillykke med din nye bil, som jeg håber vil indfri dine drømme. Jeg er kontaktperson for Pagodegruppen og fører et lille lommebogholderi over Pagodefolk her i DK - mail mig dine data, navn, adresse, telefon, mobil, mail og lidt om bilen på min mail hans@ejendomskredit.dk - HVIS DU VIL - ingen tvang her :-)

De originale farvekoder fremgår af bilens datakort og hvis det ikke følger med, så af den lille prægede metalplade, som sidder på venstre inderskærm. Når du lukker hjelmen op, så kik lodret ned på inderskærmen bag de små strømrælæer. Tag et foto og mail sammen med dine data, så kaster jeg et blik på den og vender retur.

M.v.h. Hans
Ulfi
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25. feb 2010, 16:10

Re: originalt look på 230 SL 1967

Indlæg af Ulfi »

Umiddelbart lyder det rigtigt nok, har tidligere set en del hvide Pagoder med blåt indtræk - hvis man ikke ønskede hardtoppen i samme farve som resten af bilen, var det meget almindeligt at hjulkapslerne også fik samme kontrastfarve som toppen.
www.sl113.org kan du finde alle de gængse farvekombinationer samt en masse anden info.

Tillykke med bilen!

Ulf
Besvar