230 SL, hvilken årgang

Forum for 230SL - 250SL - 280SL (W113). Populært kaldet Pagode efter hardtoppens nedadbuede tagprofil.
Besvar
major
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31. okt 2009, 09:11

230 SL, hvilken årgang

Indlæg af major »

Hej Pagodevenner.

Har en 230 SL Automatic, stelnr.11304212012032, oprindelig hvid, men nu 568 signalrød med sort indtræk, så vidt vides en europæisk model importeret fra Tyskland.
Bilen er dansk registreret som en 64 model, men henset til produktionstallene for 63 og 64, henholdsvis 1465 og 6911. må det korrekte produktionsår være 1965.
Har jeg ret/uret?

Påtænker at købe en årgang 1966, 250 SE motor til den, med manuel gearkasse, kan denne anvendes?

Kan min nuværende automaticgearkasse m.v. monteres og fungere?

Samtidig vil jeg gerne benytte lejligheden til at spørge de ærede medlemmer, om jeg evt. er så heldig, at der skulle være een, der har solskærm/skærme og/eller kølergrill, kun ramme liggende, så vil jeg gerne købe.

På forhånd tak for hjælpen

Medlem nr.1871
Ulfi
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25. feb 2010, 16:10

Re: 230 SL, hvilken årgang

Indlæg af Ulfi »

Stelnumrene kan snyde, så det er bedst at tjekke - på www.sl113.org finder du stort set al den information, som du kan bruge. Det er et kæmpestort, verdensomspændende forum, der rummer alle de svar, som man kan ønske sig - sikkert også på dit motorspørgsmål.
Dog synes jeg i samme åndedrag, at det er vigtigt, at vi også holder fast i dette lille, danske forum - et godt initiativ.

Mange af de venlige

Ulf
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: 230 SL, hvilken årgang

Indlæg af SLKkompressor »

Har du nogensinde fået vished for hvilken årgang Pagode du har? Hvis man går ud fra de sidste 5 tal i stelnr. så er det nr. 12032 som er produseret i juli 1965. De fleste køber en 280 SE/SL motor og lægger i de ælste Pagoder. Dit ønske kan sikkert også lade sig gøre. Folmer er måske den rette at spørge. En solskærm fås som reservedel hos SLS i Hamburg. Tag på påsketur til Hamburg og køb en solskærm!
Det er en god ide hvis vi kunne få lidt gang i vores lille forum!
Ulfi
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25. feb 2010, 16:10

Re: 230 SL, hvilken årgang

Indlæg af Ulfi »

Enig i, at der skal gang i dette forum - mindre enig i fornuften i at lægge en senere motor en så smuk, velkørende og værdifuld bil.
Har du knas med motoren?

Mvh

Ulf
Besvar