Forskellen SL / SLC

Fockus på Mercedes-Benz W/R 107 SL Roadster, C107 SLC Coupé. fra 1971 til nu.
Besvar
Hbusk
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. jul 2013, 21:31

Forskellen SL / SLC

Indlæg af Hbusk »

Hej med jer.

Jeg har - som ukyndig - lidt svært ved at finde ud af hvad den umiddelbare forskel er på SL & SLC.

SL er vel cabriolet-modellen, mens SLC er med lidt længere akselafstand og bagsæde? Eller er jeg helt på gale veje ?

Nogen af jer kyndige, der lige kan hjælpe mig med lidt viden ?

Vh Henrik
Morten Bech
Indlæg: 127
Tilmeldt: 1. feb 2011, 08:56

Re: Forskellen SL / SLC

Indlæg af Morten Bech »

Yep, SLC'en er med hårdt tag og bagsæde. Umiddelbart bedre køreegenskaber pga. den ca. 25cm længere akselafstand og at den er lidt lettere end SL'eren.

Mener at SL står for Sport Leicht og de er næppe lette, SLC står for Sport Leicht Coupe og Coupe betyder afkortet ... . . og den er 25 cm længere.

Ellers er de vist ret ens mht udstyr, motore osv. Det er kun SL'eren der kunne fås med nyere 300,420,560 motorer. Dog byggede de 450 SLC 5.0 og 500 SLC i en meget begrænset antal, de var de første med den nye m117.960 motor og med aluminium pladedele for at gøre den lettere. En del af dem blev brugt til baneræs og rally, prøv at søge på youtube. Produktionen løb vist fra 1971 til 1989, SLC stoppede i 1981 til fordel for SEC. Det er 19 år de har produceret samme bil, det er der ikke mange der har formået at holde live i en 'mainstream' bil i så lang tid.

Mvh.

Morten
Hbusk
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. jul 2013, 21:31

Re: Forskellen SL / SLC

Indlæg af Hbusk »

Super Morten.

Tak for din gode info - så fik jeg det på plads.

Vh Henrik
Besvar