Umådeholden benzinforbrug

Fockus på Mercedes-Benz W/R 107 SL Roadster, C107 SLC Coupé. fra 1971 til nu.
Besvar
Smoller
Indlæg: 35
Tilmeldt: 3. mar 2009, 23:01
Geografisk sted: Hjørring

Umådeholden benzinforbrug

Indlæg af Smoller »

Jeg har en 450SL fra 1973 som over en periode bruger mere og mere benzin. På det seneste går den også i stå i tomgang og der lugter meget af benzin, når man kører bagefter den.
Hvad kan der være galt, er det nye dyser eller hvad. Jeg håber der er et klogt hoved herinde, der kan hjælpe mig.

VH Sune
Sune
Kasper
Indlæg: 11
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:55
Geografisk sted: Gentofte

Re: Umådeholden benzinforbrug

Indlæg af Kasper »

Hej Sune

Har du nøje gennemgået alle benzin slanger fra udgangen af benzintanken til benzinpumpen og filteret og videre ? Hvis du ikke finder utætheder udenpå skal du til motorrummet .....

Kig omkring indsprøjtningsdyserne og check benzinslangerne til og fra fuel rails. Husk benzinen fordamper pga varmen fra motoren så det kan være svært at finde. Hvis du har mulighed så check benzin tryk det skal være ca. 30 psi +/- 1.

Træk oliepinden lugter olien af benzin og er den tynd ? i så fald blandingen for fed og der kommer for meget benzin ind - så du bør ikke køre mere indtil problemet er fixet og skift olien.

Check evt. tændrør er nogle af dem sorte og sodede så er det nok de benzindyser du skal kigge på....... du kan evt lytte til dyserne med et stetoskop eller lang skruetrækker og høre om de klikker.

Check oline manualen kapitel 07.4

http://www.startekinfo.com/StarTek/outs ... ocId=11883#

-
God fornøjelse

mvh

Kasper
Kasper
1972 350 SL 4,5
Smoller
Indlæg: 35
Tilmeldt: 3. mar 2009, 23:01
Geografisk sted: Hjørring

Re: Umådeholden benzinforbrug

Indlæg af Smoller »

Hej Kasper

Tak for svaret. Jeg må se om jeg kan finde ud af det.

VH Sune
Sune
Besvar