Pladesmde til 450 slc 5.0

Fockus på Mercedes-Benz W/R 107 SL Roadster, C107 SLC Coupé. fra 1971 til nu.
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Pladesmde til 450 slc 5.0

Indlæg af Administrator »

Rigtig god ide det her :D

Jeg leder efter en dygtig pladesmed med kendskab til 107 serien.

Jeg har en 450 slc 5.0 fra 78 der skal renoveres fra a til z. Bilen har en skade ved højre a-stople og panelet under. Desuden er der en lille smule rust i skærmkanter og ved vindues rammer.

Jeg bor i Rødovre.

Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Mvh Morten
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Prøv evt. at se dette link:

http://www.wachsberg.com/forum/forum_topics.asp?FID=7

Måske kan nogle af disse værksteder bruges.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: Pladesmde til 450 slc 5.0

Indlæg af Administrator »

Hej Morten,
Jeg kan varmt anbefale Larsen auto kløverbladsvej i Valby. Han er hamrende dygtig og tilmed overordentlig billig.
Men - hvis du mener at du skal have bilen ordnet fra a-z, så vil jeg anbefale dig at tage en tur til Polen - det e r 1/3 af prisen (ja ofte under 1/3), arbejdet er der ikke noget at klage over.
Se eksempelvis:
http://www.investa.dk/biler/reparation.htm
Mvh Frederik
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Morten,

Fed bil :D Jeg har selv en magen til og også en 500SLC fra 81.

Kik forbi her: [url]http://mbca.cartama.net/forumdisplay.php?f=11[/url]

Der er en del info om disse biler og nogle ganske hjælpsomme mennesker. Desuden er der et par stykker som arbejder på et register over de tilbageværende eksemplarer. Realistisk set er der nok kun omkring 500 stk tilbage på verdensplan, så det er fint du vil tage dig godt af den.

Mine står desværre uden betalt afgift, som jeg frygter lidt for størrelsen af.... Desuden skal der laves en del arbejde før de kan synes. Arbejdet kan jeg heldigvis lave selv, men tiden kniber af og til....

Har du nogen billeder af den?

Mvh,
Karsten
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Karsten

Tak for linket. Har fornyligt set en (78' 5.0) til salg på bilbasen til 295.000,- :o . Den har gået 333tkm.

Overvejer at impotere en fra tyskland til reservedele for at få den anden op at køre. Og så ordne den impoterede senere.

Min har levet et hårdt liv .. . . jeg har dog passet på den og den kører fint (på nær bulen i højre side :oops: ). Men styrhuset er slidt, gearkassen fedter en lille smule mellem 1. og 2. og motoren osser en lille smule når den får lidt at leve af.

Jeg har desværre ingen digitale billeder af den, men når jeg får hentet den fra garragen kan jeg tage et.

Har fundet dem her i polen, men det er nok ikke billigt!
http://www.auto-stodola.com.pl/index3.htm

Mvh

Morten
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Morten,

Hvis du vil importere en så find en god i USA. Det er stadig muligt at finde en flot 026 uden rust til 70-80.000 kr. Jeg så en næsten perfekt til ca. 140.000,-

Jeg har købt en 450 SLC (024) i USA til reservedele. Den er uden rust og kostede ca. 14.000 kr dertil kom ca. 10.000 for at få den hjem.

Du er nok bedre tjent med at finde en nyere MB til mekaniske reservedele. Find en med samme motor og evt. 4. trins gearkasse. Tror du får mere for pengene i en af de mindre eftertragtede W126 f.eks.

Det burde være muligt at flytte insprøjtningssystemet over på den nye motor, hvis du vil holde den i original stand.

Det er også tænkeligt at din nuværende motor er okay hvis det ikke er store mængder olie den brænder og den ellers går uden mislyde. Der er eksembler på at de motorer går over en million km uden problemer hvis de bliver vedligeholdt bare minimum.

Har du nogen af de spændende options på din?

Mvh,
Karsten
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Karsten

Har overvejet (som du nævner) at købe en drivlinje fra en w126. Men den motor der ligger i de første slc 5.0 har en større boring end 5,0 fra 80-81 og frem. Den har en volume på lige over 5000 kubik og dem efter lige under 5000 kubik. Jeg er blevet oplyst at det blev lavet om, da den have tendens til at løbe lidt varm i køkørsel syd på. Så man lavede boringen mindere og øgede kølevands kanalerne. Vil jo helst holde den helt orginal. . .. . men får se når motoren engang bliver åbnet.( de har vist også en tendens til at revne i blokken).

Min er nr 86 bygget med nr 96 motor og std 3 trins auto. Er guldmetallic og lys grå under dørpyntelister og kofangere. Eneste extra er elruder og elsoltag. Ingen centrallås eller A/C.

Jeg må sige at det er en af de bedste biler jeg har kørt i . .. . mere rejsevogn end sportsvogn. Men den er klippefast ved høj fart og bremser rigtig godt (ps kører efter fartgrænserne). Hver gang det bliver forår så kan jeg høre at noglen rasler i skuffen. .. . . så jeg må snart bilve færdig med huset!

Mvh

Morten
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Morten,

Såvidt jeg ved blev volumen reduceret (marginalt) for at bilerne kunne deltage i klasser for biler under 5 liter.
Jeg er selv typen der helst vil holde tingene så originale som muligt, men det der kan boltes af og på ser jeg ikke noget problem i at ændre lidt ved. Du behøver jo ikke at smide den gamle motor på genbrugspladsen :) Tværtimod kunne den blive renoveret i ro og mag når tiden og pengepungen er til det.

Jo det er en dejlig bil at køre men den er først rigtig hurtig når den er på ca. 60 km/t og så opefter. Gearvælgeren i sport, så sker der noget :)

Hvis du en dag skulle forvilde dig i nærheden af det nordsjællandske med bilen så skal du være meget velkommen til at kikke forbi.

Mvh,
Karsten
Besvar