Blæservinge på køler

Fockus på Mercedes-Benz W/R 107 SL Roadster, C107 SLC Coupé. fra 1971 til nu.
Besvar
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Blæservinge på køler

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa

På min 450SLC har jeg bemærket at den bliver utroligt varm selv efter en kort køretur.
Jeg har så bemærket at blæseren kører ikke, og er nu i tvivl om det er sådan en viskose model eller andet, da der sidder en masse tænder på selve vingen.
Hvis det er en viskose hvorledes tjekker jeg så om den er iorden..
Over hvis den er remtrukken, hvor skal den så være koblet på.

Håber at I kan hjælpe her

Mvh MB freak
Kasper
Indlæg: 11
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:55
Geografisk sted: Gentofte

Re: Blæservinge på køler

Indlæg af Kasper »

Hej

Hvad er utrolig varm ? Disse V8 ere er designet til høje temperaturer. Det er helt normalt at temperaturen, alt efter forholdene, når 100 C eller 212 F. Hvis det er mere end det lyder umiddelbart, som en termostat der er lukket det vil normalt betyde meget hurtig opvarmning. Det er nemt at skifte termostaten se vedhæftede pdf.

Propellen burger en viskosekobling som gør, at den arbejder mere jo varmere motoren er. Du kan kontrollere den efter en lang tur med fuld opvarmning. Sluk motoren hvis propellen er vanskelig at dreje rundt I forhold til når motoren er kold virker den fint.

mvh

Kasper
Vedhæftede filer
Thermostat removal and installation.docx
(373.75 KiB) Downloadet 466 gange
Kasper
1972 350 SL 4,5
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Blæservinge på køler

Indlæg af SLKkompressor »

Det lyder ikke som en defekt termostat. Hvis det var ville den være permanent åben og ville ikke blive rigtig varm. Det ville være rart for dig at få temperaturen målt rigtigt med for eksempel et infrarødt termometer. Alternativt et stegetermometer tapet tæt på den varmeste slange mellem motor og køler. Hvis der tvivl om termostaten dur så koster en ny vist 169.- plus moms hos MB
Besvar