450sl går ud og fedter i 2. Gear?

Fockus på Mercedes-Benz W/R 107 SL Roadster, C107 SLC Coupé. fra 1971 til nu.
Besvar
Wagner
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22. jun 2016, 10:16

450sl går ud og fedter i 2. Gear?

Indlæg af Wagner »

Jeg har nogen problemer med min 450sl fra 1972...

Bilen kører faktisk perfekt.. Men når jeg kommer hen og holder stille i et lyskryds, i drive, med foden på bremsen, går den ud? Ligesom den drukner sig selv. For bilen er ikke til at få liv i igen, med mindre du lader den stå i 10min. tid, så starter den igen. Hvis jeg derimod sætter bilen i neutral når jeg holder stille, står den højt i tomgang, altså med 12-1400rpm.
Bilen kører som sagt perfekt når det bare går lige ud af landevejen, og trækker som den skal og det hele..
Det skal lige siges, at når bilen er kold, går den ikke ud, og omdrejningerne i tomgang er mere normale.

Noget andet er så, at når den skifter til 2. gear, så fedter den, den tager bare omdrejninger uden rigtigt at trække, og så får den pludselig fat... ?

Er der nogen der har oplevet noget lignende, eller nogen gode idéer til hvad jeg skal kontrollere eller være opmærksom på?

Det er en 4,5liters med mekanisk indsprøjtning og 3trins automatgear.
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Re: 450sl går ud og fedter i 2. Gear?

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa

Hvor lang tid siden er det at du har skiftet olie i gearkassen.

Prøv at skifte olie + filer også se hvorledes den så arter sig.

Mvh MB freak
Wagner
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22. jun 2016, 10:16

Re: 450sl går ud og fedter i 2. Gear?

Indlæg af Wagner »

MB-Freak skrev:Hejsa

Hvor lang tid siden er det at du har skiftet olie i gearkassen.

Prøv at skifte olie + filer også se hvorledes den så arter sig.

Mvh MB freak

Så du mener at det er gearkassen der laver balladen? Jeg syntes bare det virker mærkeligt hvis det også skulle gøre at den står højt i i tomgang, og ikke kan startes igen?
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: 450sl går ud og fedter i 2. Gear?

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg har ikke erfaring med 107 SL. Ville i første omgang koncentrere mig om motoren. Koldstartanordningen kan drille hvis føleren ikke fungerer/måler korrekt. Hvis koldstartfunktionen ikke slår fra ved varm motor kan det bevirke stop af motor ved rødt lys og motoren kan først startes igen når den er afkølet igen.
Skift af olie og filter på gearkassen, ny olie og korrekt mængde påfyld vil afgjort gavne gearkassen.
Besvar