motorskifte

Fockus på Mercedes-Benz G-Klasse Geländewagen fra 1972 til nu. W460 - W461 - W462 - W463
Besvar
sweel
Indlæg: 5
Tilmeldt: 30. jul 2014, 21:10

motorskifte

Indlæg af sweel »

jeg skal desværre have en anden motor i min 290 GD fra 96
er der nogen der har erfaring med dette. Det er ikke til at opdrive den rigtige motor men jeg tænker at en hvilken som helst OM602 må kunne passe med lidt ombygning. Men måske der er andre løsninger med lidt mere "power" hvad kunne passe ind uden alt for meget ombygning. Er der nogen input (det skal være en diesel og jeg vil helst bevare gearkassen den er hovedrenoveret for to år siden)
Kurt45
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28. aug 2016, 19:53

Re: motorskifte

Indlæg af Kurt45 »

Jeg havde samme oplevelse for lidt over et år siden.
Jeg forsøgte mig med en OM602.982 fra en W210. Denne var ombygget til mekanisk pumpe, men det fungerede ikke ordentligt.
Jeg endte med at købe en 2,9 liter fra en SsangYong Rexton.
De kan købes i Tyskland til rimelige penge, og fås med turbo.
Det hele er mekanisk, så det er bare at bytte lige over, det passer direkte på gearkasse mm.
Der står tilmed "Made in Germany" på topstykket.

Alternativt har jeg en mængde dele til at ligge, og med lidt held kan du samle dele til en hel motor.
Skriv en PM til mig hvis det er.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: motorskifte

Indlæg af BWJ »

sweel skrev: 31. jan 2019, 20:37 jeg skal desværre have en anden motor i min 290 GD fra 96
er der nogen der har erfaring med dette. Det er ikke til at opdrive den rigtige motor men jeg tænker at en hvilken som helst OM602 må kunne passe med lidt ombygning. Men måske der er andre løsninger med lidt mere "power" hvad kunne passe ind uden alt for meget ombygning. Er der nogen input (det skal være en diesel og jeg vil helst bevare gearkassen den er hovedrenoveret for to år siden)
Har du prøvet Gørløse Autoimport ?
ZOOM ZOOM.
marmint
Indlæg: 78
Tilmeldt: 20. jan 2010, 14:43

Re: motorskifte

Indlæg af marmint »

Hej

Find en om605. Byt delene, som er specielle fra g'en. Bundkar osv. passer fra om602! Om605 er en bedre motor. Bliver den for kjedelig, sender du bare pumpen til Diesel melken i Sverige!

Marmint
Besvar