Hej
Jeg har en Mercedes 211 T 220cdi fra 2008 (170 HK ) med 400.000 på tælleren. skal man være nervøs for at spænde 1700-1800 kg efter den og køre en tur til Italien.
Køre fint synes jeg bruger ca. 0,5L på 15000 km Det må vel siges at være pænt.
Spørgsmål nr. 2
Den har fået skiftet converter og el delen i gearkassen inden for det sidste halve år. Men den kan godt hugge lidt i 1-2 gear de første 5 km ca. har det noget at sige og kan man evt. gøre noget.
VH. Ivan
Kørsel med campingvogn med en ældre MB
Re: Kørsel med campingvogn med en ældre MB
Det burde der ikke være nogle problemer i.
Det hukkede gear, kan bare være en justering af gearkassen der skal til.
Det hukkede gear, kan bare være en justering af gearkassen der skal til.
Intet problem overhovedet! såfremt bilen er serviceret og vedligeholdt er det bare at køre. Dog skal man altid være opmærksom på at kørsel med campingvogn er belastende for materialet. Min erfaring er, at det går bedst når man ikke presser bilen for meget i sommervarmen i bjerge med vignen på slæb. Få serviceret gearkassen - men inden kunne du prøve en adaptiv reset af kassen (søg det på Google) det kan nogle gange være en mirakelkur.
Når du siger en justering er det noget man kan med de fleste tester EOBD tester eller skal man forbi Mercedes
Det skal gøres med en Mercedes tester også kaldet en startester
HN9200 har faktisk lavet en adaptiv reset her til aften så er lidt spændt på hvordan den køre i morgen.
Har hørt at man skal have en 600w køleblæser på når man køre med campingvogn. Men spurgte ved en Mercedes forhandler og de sagde det var kun på de ældre modeller.
De sagde min ikke havde problemer, ved ikke om det er rigtig. De sagde man kunne vælge at låse den i 4 gear så havde den fint magt over det og ville køre over de fleste bjerge uden problem.
Har hørt at man skal have en 600w køleblæser på når man køre med campingvogn. Men spurgte ved en Mercedes forhandler og de sagde det var kun på de ældre modeller.
De sagde min ikke havde problemer, ved ikke om det er rigtig. De sagde man kunne vælge at låse den i 4 gear så havde den fint magt over det og ville køre over de fleste bjerge uden problem.
Ivan_75 skrev:Hej
Jeg har en Mercedes 211 T 220cdi fra 2008 (170 HK ) med 400.000 på tælleren. skal man være nervøs for at spænde 1700-1800 kg efter den og køre en tur til Italien.
Køre fint synes jeg bruger ca. 0,5L på 15000 km Det må vel siges at være pænt.
Spørgsmål nr. 2
Den har fået skiftet converter og el delen i gearkassen inden for det sidste halve år. Men den kan godt hugge lidt i 1-2 gear de første 5 km ca. har det noget at sige og kan man evt. gøre noget.
VH. Ivan
Intet problem overhovedet.
Gør dig selv den tjeneste at blæse din køler godt ren (fra motorside mod front) med en kraftig kompressor, du drømmer ikke om hvor meget l... den gemmer på.
Det også en god ide med intercooler, men mere besværligt.
God tur, til den tid
ZOOM ZOOM.
Tak BWJ for dine gode råd har noteret dem ned og vil få følge op på dem