SLS: super vil huske det når jeg skal bruge det.
Men jeg fik løst problemet med min kære bil,.
Den kørte dårligt når den blev varm, motoren tildet, og lød som en traktor tog ikke rigtig i mod gassen, den var bare dum.
Så her efter arbejdet besluttet jeg min for at skilde min bil ad, så kl. 15,30 gik jeg igang med at tage indsugningen af motoren, og inden det kørte jeg lige motoren varm,
for gløderør skulle jo også af.
Jeg gik igang med at pille gløderør af, og det gik med næsten med dem alle undtagen en som knækket sidst jeg prøvet, selv med en orne-pik fikjeg den ikke ud, men hvad søren der var jo 5 andre den kunne starte på(bliver pillet ud når en dag toppen skal af), en ting var sikker jeg fik lidt sved på panden, var jo lidt bang for at knække fler.
Derefter fik jeg pillet alt raps ombyg af, som sagt bilen har jo kørt på raps de sidste 45000 km. Bilen fik også et nyt brændstoffilter, og nogen nye slanger til brændstofpumpen.
så kom jeg til det jeg mener har lavet balladen, EGR Ventilen.... i indsugningen var blindet af, jeg fik blinden af, gik så jeg igang med at samle bilen.
3.5 timer senere startet jeg bilen og kørte så hjem ad. Motoren blev varm og bilen tildet ik, og motoren lyder ikke mere som en traktor, den har igen den fine mercedes motorgang.
Så toppen skulle ikke af i denne om gang, mon ik den kan klare 200000 inden den skal af
Som sagt så var jeg jo hos gørløse autoimport, og de sagde at toppen skulle en tur forbi en cylinder service, og de skulle have 13-15000 + moms for at lave min bil.
3.5 times hygge med bilen og jeg har sparet 14750,- + moms (250,- for et brændstoffilter+2 slanger til b-pumpen), så tro ikke blind på de kloge værksteder.
(turen til gørløse kostet mig 1500,- )
Bo