Jeg er lidt på udkig efter en B 200 Automatgear fra 06 eller 07, hvad skal jeg kigge efter af problemer på denne model, og er der nogen der har erfaringere som de vil dele

Mvh jonas
CDI skrev:Skod biler fordi:
For dyre i indkøb.
Kører ikke særlig godt.
Svag tandstang.
Kan ruste i døre.
Umulig at skrue på.
Motorstøj.
Elendig gearkasse komfort (CVT Gear dvs milliongear).
Bagskiver ruster konstant.
Ofte defekte remstrammere.
jo nyere, desto bedre.... så er der mindre børnesygdomme...JSJ skrev:Er der andre årgange I B klassen som er bedre end 06-07 ?
JSJ skrev:CDI skrev:Skod biler fordi:
For dyre i indkøb.
Kører ikke særlig godt.
Svag tandstang.
Kan ruste i døre.
Umulig at skrue på.
Motorstøj.
Elendig gearkasse komfort (CVT Gear dvs milliongear).
Bagskiver ruster konstant.
Ofte defekte remstrammere.
Hvad er en tangstang og hvad betyder det at den er svag/prisen på udskiftning ?
Hvad mener du med elendig gearkasse komfort og hvad er milliongear ?
Hvilken funktion har remstrammeren og hvad koster udskiftning af denne ?
Generelt A og B-klasse er ligeså gode/elendige...JSJ skrev:Jeg har også kigget på B 180, er det samme erfaringer som med B 200 ?
Angående CVT gear, er holdbarheden så dårligere end de alm. autogear som MB bruger eller er det samme vanlige standart og hvordan med rep af denne gear type. (PS jeg har en C220 fra '97 så kender godt det gear system)CDI skrev:JSJ skrev:CDI skrev:Skod biler fordi:
For dyre i indkøb.
Kører ikke særlig godt.
Svag tandstang.
Kan ruste i døre.
Umulig at skrue på.
Motorstøj.
Elendig gearkasse komfort (CVT Gear dvs milliongear).
Bagskiver ruster konstant.
Ofte defekte remstrammere.
Hvad er en tangstang og hvad betyder det at den er svag/prisen på udskiftning ?
Hvad mener du med elendig gearkasse komfort og hvad er milliongear ?
Hvilken funktion har remstrammeren og hvad koster udskiftning af denne ?
Tandstang er den der dims som får dine ratbevægelser til at dreje hjulene, har en tendens til at klonke pga. slør.
Priserne kender jeg ikke men ikke billigt og masser af arbejdstimer da forbro skal sænkes.
CVT eller milliongear har ikke faste gearskifte men omdrejningerne kører derud af, ligesom en knallert hvor du vrider i gashåndtaget.
Du skulle prøve en alm. automatgear f.eks C, E eller S klasse og så en A eller B klasse for at se forskel.
Remstrammer siger jo sig selv, den strammer remmen! brummer eller smider remmen af når den er dårlig.
Delen ikke særlig dyr men forbro skal sænkes for at udskifte, igen masser af arbejdstimer.