Hårde gearskift E320 W210'er
Hårde gearskift E320 W210'er
Jeg har en E320'er fra 98, som har kørt rimelig upåklageligt det år jeg har haft den. Nu begynder den pludselig at give mig nogle temmelig ryk når den skifter gear. Jeg har set indlæg af BWJ med nulstilling af gearkasse, men synes ikke rigtig det hjælper. Er der nogen der har ideer til hvad det kan være? Den har kun gået 88K kilometer.
Jeg har også fået et af de sædvanlige problemer med de her biler, nemlig rust. Har fundet en maler som vil male de 2 forskærme for en rimelig pris. Men han vil ikke stå for adskillelsen af dyret. Er det til at gøre selv, eller er det bedre at få den kørt på et full-service autolakeri? Nogen der har tegninger og forklaringer til hvordan man gør?
Hilsen
Anders
Jeg har også fået et af de sædvanlige problemer med de her biler, nemlig rust. Har fundet en maler som vil male de 2 forskærme for en rimelig pris. Men han vil ikke stå for adskillelsen af dyret. Er det til at gøre selv, eller er det bedre at få den kørt på et full-service autolakeri? Nogen der har tegninger og forklaringer til hvordan man gør?
Hilsen
Anders
Senest rettet af AndersP 18. aug 2011, 16:14, rettet i alt 1 gang.
Re: Hårde gearskift E320 W210'er
Er det elektronisk eller vaccumstyret gearkasse. Har du en S/W vippekontakt eller S/E skydekontakt ved gearvælger?
Ellers skriv stelnr.
Ellers skriv stelnr.
Re: Hårde gearskift E320 W210'er
Hej CDI
Det er en S/W vippekontakt
Det er en S/W vippekontakt
Re: Hårde gearskift E320 W210'er
Har den fået ny olie og filter, kan gøre underværker (mangler måske også olie)AndersP skrev:Jeg har en E320'er fra 98, som har kørt rimelig upåklageligt det år jeg har haft den. Nu begynder den pludselig at give mig nogle temmelig ryk når den skifter gear. Jeg har set indlæg af BWJ med nulstilling af gearkasse, men synes ikke rigtig det hjælper. Er der nogen der har ideer til hvad det kan være? Den har kun gået 88K kilometer.
Jeg har også fået et af de sædvanlige problemer med de her biler, nemlig rust. Har fundet en maler som vil male de 2 forskærme for en rimelig pris. Men han vil ikke stå for adskillelsen af dyret. Er det til at gøre selv, eller er det bedre at få den kørt på et full-service autolakeri? Nogen der har tegninger og forklaringer til hvordan man gør?
Hilsen
Anders
ZOOM ZOOM.
Re: Hårde gearskift E320 W210'er
AndersP skrev:Hej CDI
Det er en S/W vippekontakt
Dvs elektronisk gearkasse.
Er det en benziner? Så kan luftmassemåler være dårlig = manglende moment = dårlig gearskifte.
Re: Hårde gearskift E320 W210'er
@ CDI - hmm, det kunne måske være. Synes altså heller ikke den "rykker" på samme måde (altså accelerationsmæssigt) som den gjorde tidligere.
@ BWJ - tjah, den er blevet serviceret, men jeg ved jo ikke om de har fyldt olie på gearkassen, for det er det jeg går ud fra du mener? Kan jeg konstarere om den mangler olie og om filter er skiftet?
@ BWJ - tjah, den er blevet serviceret, men jeg ved jo ikke om de har fyldt olie på gearkassen, for det er det jeg går ud fra du mener? Kan jeg konstarere om den mangler olie og om filter er skiftet?
Re: Hårde gearskift E320 W210'er
Ved alm. service skiftes normalt ikke gearolie, medmindre du beder om det, nogen MB folk mener ikke det er nødvendigtAndersP skrev:@ CDI - hmm, det kunne måske være. Synes altså heller ikke den "rykker" på samme måde (altså accelerationsmæssigt) som den gjorde tidligere.
@ BWJ - tjah, den er blevet serviceret, men jeg ved jo ikke om de har fyldt olie på gearkassen, for det er det jeg går ud fra du mener? Kan jeg konstarere om den mangler olie og om filter er skiftet?

Du kan konstatere om den mangler gearolie, med en målepind man køber som tilbehør, med samme pind kan man også om olien stadig er nogenlunde frisk (rød).
Var det min ville jeg uden flere betænkeligheder få skiftet oli og filter i kassen straks, og så hver 50.000 km. så har man en fungerende kasse lææænge.
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 22. maj 2010, 09:05
Re: Hårde gearskift E320 W210'er
Hej AndersP
Fandt du en løsning på autolakeringen?
Hvad koster din rustarbejde i skærmene ca - blot af interesse?
mvh
Casper
Fandt du en løsning på autolakeringen?
Hvad koster din rustarbejde i skærmene ca - blot af interesse?
mvh
Casper
Re: Hårde gearskift E320 W210'er
Bilen har nu været hos Gørløse, og det var luftmassemåleren. For sadan, det er jo som at få en raket igen 
