Brændstof/falsk luft

Alt vedrørende teknik
Besvar
wipa3103
Indlæg: 64
Tilmeldt: 19. maj 2010, 17:04

Brændstof/falsk luft

Indlæg af wipa3103 »

Hej herinde , er der mon nogen som har nogle ideer / viden om steder hvor min w 210 E270 cdi kan suge falsk luft fra , jeg har skiftet alt hvad der hedder pakninger og o-ringe samt ny returslange helt ned til køler . Fejlen opstår efter ca. 10 km. kørsel hvor den så " dør " og skriver EPC i displayet , men kan startes med besvær efter kort tid , den kører så ikke ret langt før det hele starter forfra igen . Jeg håber der er nogen som kan hjælpe da jeg snart er ved at gå spåner . :cry:
wipa3103
Indlæg: 64
Tilmeldt: 19. maj 2010, 17:04

Re: Brændstof/falsk luft

Indlæg af wipa3103 »

Rolf T skrev:Blokeret tankudluftning.....
Tak for det hurtige svar , men har prøvet at tage tankdæksel af og har monteret et stykke klart slange fra railen og til filterhus , som også er blevet skiftet , det som kommer igennem slangen på returen er mere luft / skum end diesel .
shadowcast
Indlæg: 71
Tilmeldt: 16. jan 2011, 11:00

Re: Brændstof/falsk luft

Indlæg af shadowcast »

mål retur på alle dysser...
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Brændstof/falsk luft

Indlæg af BWJ »

På slange mell. filter og HT pumpe, sidder der en grøn o-ring ved filter, eller skulle der sidde en grøn, men min var sort.
Skiftede den til en original grøn, og problemet var væk.
ZOOM ZOOM.
wipa3103
Indlæg: 64
Tilmeldt: 19. maj 2010, 17:04

Re: Brændstof/falsk luft

Indlæg af wipa3103 »

BWJ skrev:På slange mell. filter og HT pumpe, sidder der en grøn o-ring ved filter, eller skulle der sidde en grøn, men min var sort.
Skiftede den til en original grøn, og problemet var væk.
Jeg har skiftet alle o-ringe godt nok til sorte , men nu kommer det " sjove " har fyldt tanken til halv fuld og motoren har nu kørt i over 1,5 time uden luft i retur slange . :?
wipa3103
Indlæg: 64
Tilmeldt: 19. maj 2010, 17:04

Re: Brændstof/falsk luft

Indlæg af wipa3103 »

Jeg har nu fået skiftet brændstofkøler og det ser ud til at der ikke kommer mere luft , men tager lige en prøvekørsel for at være på den sikre side . jeg vender lige tilbage med resultat så hurtigt som muligt .
wipa3103
Indlæg: 64
Tilmeldt: 19. maj 2010, 17:04

Re: Brændstof/falsk luft

Indlæg af wipa3103 »

wipa3103 skrev:Jeg har nu fået skiftet brændstofkøler og det ser ud til at der ikke kommer mere luft , men tager lige en prøvekørsel for at være på den sikre side . jeg vender lige tilbage med resultat så hurtigt som muligt .
Har nu kørt et par ture og den spinder som en mis igen , så det ser ud til at det var brændstofkøleren der trak falsk luft . Tak for svarene . :D
Besvar