MB 123 240 TD nov. 1982 4 gear manuel.
Kardanakslen separerede v/110 km/t ved samlingen ved Hardy-skiven.
Den forreste halvdel piskede rundt m/3000 omdr. og snoede sig om 4. gears trækstangen fra gearstang til gearkasse og trak geatstangen næsten vandret tilbage i 4. gears stillingen.
Jeg har skiftet nederste bundplade i gearkassen (der blev slået hul) samt alle 3 trækstænger fra gearstang til gearkasse.
Før havariet virkede gearet med kirurgisk præcision. Efter rep. er det som en kop te at røre rundt i. Alle 5 gear (inkl. bak-) fandtes. Langsomt forsvandt 3. gear...den var svær at få i gear..børstede tænder..så senest er 4. gear væk. Det virker som det er den vandrette bevægelse, der er forhindret (- -stregen i H'et). Nu findes ku 1, 2 og bak.
Værkstedet har allerede bestilt en ny gearkasse. Et eller andet siger mig, at det ikke er problemet. Er det i virkeligheden ikke stød/trækstængerne fra stang til gearkasse, der skal justeres/er monterede forkert/??
Kom venligst med et bud, da bilen allerede står på liften.
mvh
Mikael Kirkensgaard
40893532 [/b]
MB 123 manuel gearkasse
- Administrator
- Site Admin
Hej mikaelkirkesgaard
Jeg har først set dit nødråb i dag, så det kan godt være at det er for sent. Jeg har en 4 - trins manuel gearkasse med tilhørende gearskifter og stænger fra en 240D sedan årg. 1982, som du må hente gratis, det hele er iorden.
Med venlig hilsen
Hans Erik T. Larsen
8870 Langå
Tlf. 86964546
Jeg har først set dit nødråb i dag, så det kan godt være at det er for sent. Jeg har en 4 - trins manuel gearkasse med tilhørende gearskifter og stænger fra en 240D sedan årg. 1982, som du må hente gratis, det hele er iorden.
Med venlig hilsen
Hans Erik T. Larsen
8870 Langå
Tlf. 86964546
- Administrator
- Site Admin