Jeg har en w 202 med 2,5 l dieselmotor som jeg næsten ikke kan starte om morgenen, nå der så er kommer liv i den, kan jeg køre ca 6 km så går den istå igen, jeg kan se at der er meget luft i slangeren fra pumpen op til dieselfilteret og fra dieselfilteret ned til højtrykspumpen og tror derfor at systemet er utæt. har skiftet tilbageløbsventilen. kan sommetider høre at der bobler kraftigt i tanken
Jeg kan ikke se at dieslen løber ud af systemet. goderåd modtaget
Med venlig hilsen
Stig T
vedr w 202 fra 1998
Re: vedr w 202 fra 1998
Start med at skifte samtlige O-ringe ved filter SAMT O-ring mellem stopventil (skal skrues af for at komme til) og dieselpumpen.
Forfilter og hovedfilter (diesel) er også en god ide!
Hvis dette ikke hjælper, er næste trin dieselvarme-veksleren som sidder på topstykke samt begge gummi brændstofslanger fra karrosse til motor.
Forfilter og hovedfilter (diesel) er også en god ide!
Hvis dette ikke hjælper, er næste trin dieselvarme-veksleren som sidder på topstykke samt begge gummi brændstofslanger fra karrosse til motor.
-
kan sommetider høre at der bobler kraftigt i tanken - for meget lækolie 

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Hehe... denne 202'er med OM605 diesel motor har en go gammeldags række indsprøjtningspumpe, man måler ikke returlækmængde på disse...E 270 2001 skrev:kan sommetider høre at der bobler kraftigt i tanken - for meget lækolie
-
Hej
Jeg har lige haft samme problem med min w202 med samme type motor.
Jeg startede med at skifte alle slanger + O ringe samt O ring ved forfilter, men det blev ikke helt godt, den kunne køre 8 -10 dage
så kunne den ikke starte og måtte udluftes igen.
I går skifte jeg så stopventilen (i 5 gr. frost
) med tilhørende O ring, så nu er jeg spændt på at se om det tætnede den sidste lækage.
Jeg har lige haft samme problem med min w202 med samme type motor.
Jeg startede med at skifte alle slanger + O ringe samt O ring ved forfilter, men det blev ikke helt godt, den kunne køre 8 -10 dage
så kunne den ikke starte og måtte udluftes igen.
I går skifte jeg så stopventilen (i 5 gr. frost

Hans J.