Jeg har nu flere uger i træk, faktisk fem gange med Dansk Autohjælp haft min MB300 D – E model St. car. fra 1993 på værksted hos HJ Auto
Efter stilstand vil bilen ikke starte, mangler tilsyneladende brændstof.
1 gang. De tætnede et dyserør – kørte en uge, ville igen ikke starte.
2 gang. De skiftede nogle O ringe ved dyserør ved pumpen og skiftede en studs ved en slange ved pumpen. Kørte en uge ville igen ikke starte.
3. gang. De borede et hul i brændstofdækslet og skiftede brændstoffilter. Kørte 3 dage ville igen ikke starte.
4. gang. De fandt en ”ventil” på returledningen, den pillede de af, påstod at det ikke var originalt,
Vidste ikke hvorfor den var sat på men formodentligt fordi den engang måske ikke kunne holde på brændstoffet. Bilen kørte 4 dage, ville igen ikke starte.
5. gang. De pillede en masse slanger, forvarmningsudstyr, og brændstoffilterhus af. Monterede et ældre system, altså et brugt konsol fra en ældre årgang, så nu er bilens originale forvarmningsindretning af dieselolien lavet om til ældre udgave. Bilen kørte 3 dage, ville igen ikke starte.
Nu er det så at jeg så småt er ved at miste tålmodigheden !!!!!!!!!
Ringede til Mercedes i Viborg, de sagde at der kunne være en tilbageholdelsesventil et eller andet sted, jeg mener de sagde i pumpen som pga. slid ikke kunne holde brændstoffet fremme ved pumpen. Derfor kunne man indskyde en ventil på returledningen.
Måske var det rent faktisk derfor den ventil som HJ auto pillede af, var monteret. ?????
Problemet ser i øvrigt ud til at forstærkes når bilen holder opad.
Jeg har haft mange biler, men aldrig så meget bøvl med nogen før.
Er her nogen som kan hjælpe/henvise til en kompetent mekaniker.
Bliver snart vanvittig af MB300 D
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Hos Kettner i Odense er der en Ervin Larsen ansat - han er 100% ekspert i netop MB-dieselsystemer, pumper, ventiler m.m. Han har i en menneskealder drevet virksonheden Ervins Dielsel. Virksomheden (læs Ervin) er derfor købt af Kettner Odense. Blot til info, idet jeg ikke ved hvor du bor. Knæk og bræk Jeg forstår dig. Hans
- Administrator
- Site Admin
Re: Bliver snart vanvittig af MB300 D
Prøv at sætte en kontraventil på slange der kommer fra tank så kan dielsel olie ikke løbbe retur til tank.MB300 skrev:Jeg har nu flere uger i træk, faktisk fem gange med Dansk Autohjælp haft min MB300 D – E model St. car. fra 1993 på værksted hos HJ Auto
Efter stilstand vil bilen ikke starte, mangler tilsyneladende brændstof.
1 gang. De tætnede et dyserør – kørte en uge, ville igen ikke starte.
2 gang. De skiftede nogle O ringe ved dyserør ved pumpen og skiftede en studs ved en slange ved pumpen. Kørte en uge ville igen ikke starte.
3. gang. De borede et hul i brændstofdækslet og skiftede brændstoffilter. Kørte 3 dage ville igen ikke starte.
Jeg ville mont en kontraventil på slange der kommer fra tank og op til føderpumpe så kan d olie ikke løbe retur til tank.ellr skal du prøve at tage en køllertrykprøver og sætte den slange fra tank pump lidt tryk på og se om den er utæt.
4. gang. De fandt en ”ventil” på returledningen, den pillede de af, påstod at det ikke var originalt,
Vidste ikke hvorfor den var sat på men formodentligt fordi den engang måske ikke kunne holde på brændstoffet. Bilen kørte 4 dage, ville igen ikke starte.
5. gang. De pillede en masse slanger, forvarmningsudstyr, og brændstoffilterhus af. Monterede et ældre system, altså et brugt konsol fra en ældre årgang, så nu er bilens originale forvarmningsindretning af dieselolien lavet om til ældre udgave. Bilen kørte 3 dage, ville igen ikke starte.
Nu er det så at jeg så småt er ved at miste tålmodigheden !!!!!!!!!
Ringede til Mercedes i Viborg, de sagde at der kunne være en tilbageholdelsesventil et eller andet sted, jeg mener de sagde i pumpen som pga. slid ikke kunne holde brændstoffet fremme ved pumpen. Derfor kunne man indskyde en ventil på returledningen.
Måske var det rent faktisk derfor den ventil som HJ auto pillede af, var monteret. ?????
Problemet ser i øvrigt ud til at forstærkes når bilen holder opad.
Jeg har haft mange biler, men aldrig så meget bøvl med nogen før.
Er her nogen som kan hjælpe/henvise til en kompetent mekaniker.