Mere effekt 200d

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Mere effekt 200d

Indlæg af Administrator »

Hej jeg skal til at investere i en gammel 200d fra '90 og tænkte i den forbindelse på følgende: Er det muligt at vride lidt mere end 75hk ud af den på en eller anden måde? Har aldrig haft diesel før, så ved intet om den slags...

På forhånd tak.

Mvh. Hr Fælgen
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: Mere effekt 200d

Indlæg af Administrator »

theodor-fælgen skrev:Hej jeg skal til at investere i en gammel 200d fra '90 og tænkte i den forbindelse på følgende: Er det muligt at vride lidt mere end 75hk ud af den på en eller anden måde? Har aldrig haft diesel før, så ved intet om den slags...

På forhånd tak.

Mvh. Hr Fælgen
ja du kan da sætte turbo og intercooler.der ved kan du give mere brændstof og opnå fler hk.ved ikke hvormange du vil få.

men du skal også tænge på at motor skal kunne holde til dette,der ved jeg ikke om den motor er god at hive fler hk.ud at.

men du kunne også fine en støre motor og putte den i.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Findes der ikke noget mindre drastisk end turbo eller ny motor? Jeg kan jo alligevel ikke hæve effekten mere end 20% ifølge told og skat. Mvh. Hr Fælgen
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

[quote="theodor-fælgen"]Findes der ikke noget mindre drastisk end turbo eller ny motor? Jeg kan jo alligevel ikke hæve effekten mere end 20% ifølge told og skat. Mvh. Hr Fælgen[/quot

du give den lidt mere brændstof men jeg tro ikke du få ret meget ud af.

der i mon vis den få en turbo og intercoller vil du et bere mont og lidt fler hk.jeg kan se at af mecr der er med torbo og ude har sammen hk. men det også mont der giver mere .PS er det dielse eller benzin.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Det er en diesel, men jeg har ladety mig fortælle at det er kompliceret at montere turbo på en diesel der er født uden turbo... mvh. hr Fælgen
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

theodor-fælgen skrev:Det er en diesel, men jeg har ladety mig fortælle at det er kompliceret at montere turbo på en diesel der er født uden turbo... mvh. hr Fælgen
vis du tag en 2,5 dielsel har 90 hk hvor din har 72 hkogså 20% giver 86,4hk så det er tæt på.

vis du tager 2,5 turbo dielsel har har 126 hk så vil der sker lidt mere
og jeg tro faktis at du må lægge den i. vis jeg slå den op er den lavet med begge motor.men du kan da spøre på syn halen.

så det at bygge turbo på en motor kan være svært der en god mekerniker
til.

jeg se der også 2,5 turbo dielsel der har 90hk den ligger i 124.den sammen hk men den nok breder mont.
Besvar