dysser på mercedes 2,2cdi

Alt vedrørende teknik
Besvar
leonj
Indlæg: 25
Tilmeldt: 3. jun 2012, 15:59

dysser på mercedes 2,2cdi

Indlæg af leonj »

hej jeg skal skifte flammeskiver på min bil er der nogen der har gjort det og har nogle gode råd :D
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: dysser på mercedes 2,2cdi

Indlæg af E 270 2001 »

Ja, køb en værkstedshåndbog - så har du alle svarene og data :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
gulf
Indlæg: 52
Tilmeldt: 21. jul 2009, 06:16
Geografisk sted: Køge

Re: dysser på mercedes 2,2cdi

Indlæg af gulf »

Nu skriver du ikke hvilken model og årgang 220cdi, men se evt. denne tråd: http://mercedesklub.dk/forum/viewtopic. ... lammeskive

De første links til billeder er desværre døde, men på min picasakonto ligger alle billederne: https://picasaweb.google.com/u.h.johans ... directlink

Jeg har kun prøvet det en gang, men vil umiddelbart mene, at du ikke klarer dig uden en glidehammer og noget til at rense dyse-sædet nede i topstykket (se linksne herover).
Det står også i linksne, men husk at rense gevindet i topstykket til strækboltene meget grundigt.
Dyserne skal helst trækkes op mens motoren er helt varm - især hvis de har været utætte (det sorte tykke stads bliver blødere, når det bliver varmt)
Når du sætter dyser i igen, så sæt dyserøret løst på dysen og railen før du strammer strækbolten. Så er du sikker på, at dysen er orienteret rigtigt.

Hvis man søger på "flammeskive" i forummet kommer der vist nogle guldkorn frem.
K. Rasmussen
Indlæg: 21
Tilmeldt: 2. jun 2011, 20:03

Re: dysser på mercedes 2,2cdi

Indlæg af K. Rasmussen »

Hej
Jeg skiftede mine flammeskiver som forebyggende vedligehold. Normalt så skal du også bruge en glidehammer for at få dyserne op. Du skal være opmærksom på at få renset sædet, og når du blæser støvet væk så skal du kunne blæse nedefra dvs. du skal kunne komme ned i selve hullet (hvor dysen sidder) med luftpistolen, så istedet for at blæse skidtet ned i cylindreren så blæser du støvet op og ud af hullet. Der skal bruges en lidt lang 6mm gevind tap til at rense gevindet med. Du smøre dyserne med noget specielt varmebestandigt fedt (Fås bl.a. hos Gørløse Auto). Husk endelig også at købe nye bolte, de gamle har en stor tendens til at knække hvis du anvender dem igen.
Hvis man tænker sig om, så er der ingen ben i det.
vh og god arbejdslyst
Rasmussen
leonj
Indlæg: 25
Tilmeldt: 3. jun 2012, 15:59

Re: dysser på mercedes 2,2cdi

Indlæg af leonj »

hej tak for alt jers hjælp det er første gang jeg skal prøve det på en mercedes :D
Besvar