Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
START PROBLEMER
KM 641.000
det sker af og til, at banditten ikke vil starte, det kan være om morgenen hvor den er kold, eller 5-6 timer efter stop, jeg har skiftet brændstoffilteret, og returslangerne på dyserne, da de var blevet "møre" og utætte så der stod diesel rundt om dyserne, hvilket lugter pænt fælt når den strækker ben på motorvejen, og derefter holder stille ved en frakørsel, nok om det , er der nogen der har et bud på problemet !!!, når jeg "turner " med starteren efter den har forvarmet (gløderør er 1 år gammel) den "halter" og hoster, er lige ved at komme, men alligevel ikke, jeg skal prøve i ca 5-10 min, så kommer den, så har den lige lidt "hård" gang, og så spinder den ellers.
efter at jeg har fået liv i den, kan jeg sagtens starte den hvis jeg stopper motoren.
har på fornemmelsen at det er brændstof tilførelsen der er problemet, sidder der nogle kontraventiler eller lign. så brændstoffet kan løbe retur hvis de er defekte !!
på forhånd tak
der kan gå uger imellem at den ikke vil slå igang ved første hug
KM 641.000
det sker af og til, at banditten ikke vil starte, det kan være om morgenen hvor den er kold, eller 5-6 timer efter stop, jeg har skiftet brændstoffilteret, og returslangerne på dyserne, da de var blevet "møre" og utætte så der stod diesel rundt om dyserne, hvilket lugter pænt fælt når den strækker ben på motorvejen, og derefter holder stille ved en frakørsel, nok om det , er der nogen der har et bud på problemet !!!, når jeg "turner " med starteren efter den har forvarmet (gløderør er 1 år gammel) den "halter" og hoster, er lige ved at komme, men alligevel ikke, jeg skal prøve i ca 5-10 min, så kommer den, så har den lige lidt "hård" gang, og så spinder den ellers.
efter at jeg har fået liv i den, kan jeg sagtens starte den hvis jeg stopper motoren.
har på fornemmelsen at det er brændstof tilførelsen der er problemet, sidder der nogle kontraventiler eller lign. så brændstoffet kan løbe retur hvis de er defekte !!
på forhånd tak
der kan gå uger imellem at den ikke vil slå igang ved første hug
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Jeg tror næppe at det er brændstof..
Måske nok nærmere en elfejl måske? En periodisk fejl
Måske nok nærmere en elfejl måske? En periodisk fejl

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
hvis elfejl, mon der så sidder en magnetventil på pumpen, det jo den gamle 300 TD motor, måske det ligger i stikket/ledningen, tror bare at hvis det skulle være det der er fejlen, så tror jeg ikk den ville "halte" under forsøg på at starte, den er som regel LIGE ved at slå igangE 270 2001 skrev:Jeg tror næppe at det er brændstof..
Måske nok nærmere en elfejl måske? En periodisk fejl
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Det er lidt svært at sige..
Det kunne også være pumpen.. det er bare lidt sjovt at det kun sker periodisk..
Det kunne også være pumpen.. det er bare lidt sjovt at det kun sker periodisk..
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Luft i brændstofsystemet er en klasikker.
Enten de klare rør på motoren ellers suger den luft i dem under bilen.
Tjek de klare slanger ved motoren, der må ikke være luft bobler i når den køre.
Enten de klare rør på motoren ellers suger den luft i dem under bilen.
Tjek de klare slanger ved motoren, der må ikke være luft bobler i når den køre.
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
hvis det skulle være tilfældet at slangerne under biler skulle kunne suge luft, må man også antage at jeg skulle kunne konstaterer fugt pga dieselJTC skrev:Luft i brændstofsystemet er en klasikker.
Enten de klare rør på motoren ellers suger den luft i dem under bilen.
Tjek de klare slanger ved motoren, der må ikke være luft bobler i når den køre.
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Nej det er ikke tilfælde.
Rørne har det med at tære over ved bagbroen og så alle oringene på slanger og filtre ved motoren
Rørne har det med at tære over ved bagbroen og så alle oringene på slanger og filtre ved motoren
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
super, jeg tjekker det hele og melder tilbageJTC skrev:Nej det er ikke tilfælde.
Rørne har det med at tære over ved bagbroen og så alle oringene på slanger og filtre ved motoren
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Kan se der er luftbobler i de klare slanger ved motoren/Brændstoffilteret, har hentet komplet sæt o-ringe ved Ejner Hessel i Århus, nu skifter jeg dem, og så melder jeg lige tilbage, håber sku det er iorden såJTC skrev:Luft i brændstofsystemet er en klasikker.
Enten de klare rør på motoren ellers suger den luft i dem under bilen.
Tjek de klare slanger ved motoren, der må ikke være luft bobler i når den køre.

Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Husk også de Oringe der sider ved det lille brændstof filter + et nyt filter
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
er der et filter udover det store !! , og hvor sidder det !!JTC skrev:Husk også de Oringe der sider ved det lille brændstof filter + et nyt filter
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
Det sider lige ved siden af det store filter, der hvor der sider en plastik slange oven på som bliver holdt fast af en bolt
Re: W210 300TD statinocar fra 1998
super, takJTC skrev:Det sider lige ved siden af det store filter, der hvor der sider en plastik slange oven på som bliver holdt fast af en bolt