
Næsten grædefærdig
Re: Næsten grædefærdig
Ja jeg ville også meget gerne, men der er lige langt nok imellem os, da jeg er fra Aalborgs opland, men jeg har som sagt bestilt tid hos Landberg til kodning i boksen imorgen, men hører gerne når i har gjort det, om det rent faktisk virker det jeg har linket til
...

Re: Næsten grædefærdig
Hej TonnyLTonnyL skrev:Ja jeg ville også meget gerne, men der er lige langt nok imellem os, da jeg er fra Aalborgs opland, men jeg har som sagt bestilt tid hos Landberg til kodning i boksen imorgen, men hører gerne når i har gjort det, om det rent faktisk virker det jeg har linket til...
Vil du melde tilbage, hvis det lykkes ham at slå din ventil helt fra. Så vil jeg have min lavet på "garantien"
Michael
E280 Cdi 2007 Avantgarde
E280 Cdi 2007 Avantgarde
Re: Næsten grædefærdig
Så er mit EGR sat ud af funktion, han siger at det er helt sat ud af funktion, men han siger samtidig at hvis egr ventilen er meget sodet til så er det muligt at det ikke kan lukket helt i, så skal den af og renses og skiftes hvis den ikke virker, men du kan mærke på det rør der går fra EGR ventilen, det må ikke blive varmt for så lukker den ikke....
VH Tonny
VH Tonny
Re: Næsten grædefærdig
Hej
Har du prøvet at sætte en klemme på vakuumslangen. Det skulle ikke betyde noget hvis EGR ventilen er deaktiveret. Min går i nødprogram hvis jeg lukker af for vakuumet.
Min tester siger at EGR er 85% åben ved tomgang og mellem 50 og 90% ved mellemgas.
Har du prøvet at sætte en klemme på vakuumslangen. Det skulle ikke betyde noget hvis EGR ventilen er deaktiveret. Min går i nødprogram hvis jeg lukker af for vakuumet.
Min tester siger at EGR er 85% åben ved tomgang og mellem 50 og 90% ved mellemgas.
Michael
E280 Cdi 2007 Avantgarde
E280 Cdi 2007 Avantgarde
Re: Næsten grædefærdig
Er du sikker på man kan teste det sådan, er det ikke vakuum der holder egr ventilen lukket? det er i alle fald enten eller..
Re: Næsten grædefærdig
Hej
I nødprogram eller hvis jeg hiver vakuumslangen af, er min ventil lukket og røret mellem udstødning og EGR bliver ikke varmt. Der siger testeren 4% EGR
I nødprogram eller hvis jeg hiver vakuumslangen af, er min ventil lukket og røret mellem udstødning og EGR bliver ikke varmt. Der siger testeren 4% EGR
Michael
E280 Cdi 2007 Avantgarde
E280 Cdi 2007 Avantgarde
Re: Næsten grædefærdig
Okay, skal du ha testeren på for at få den ud af nødprogram så???
Re: Næsten grædefærdig
Nej en genstart er nok.
Det er i øvrigt "lille" nødprogram, ingen alarm i instrumentbrættet men turboen slår fra og der logges en fejl på EGR ventilen.
Det er i øvrigt "lille" nødprogram, ingen alarm i instrumentbrættet men turboen slår fra og der logges en fejl på EGR ventilen.
Michael
E280 Cdi 2007 Avantgarde
E280 Cdi 2007 Avantgarde
Re: Næsten grædefærdig
Så har jeg lige koblet EGR ventilen fra på min W163 / 270 cdi. Har brugt metoden med modstande og diode. Må sige det ikke er raket videnskab, men der er godtnok mange ledninger at holde styr på i motorstyringen
næste projekt bliver så at få renset manifolden så der igen kan komme fuld luft igennem 
Jeg holder til i østjylland hvis der er nogen der ønsker en hjælpende hånd til operationen. Har også stumper på lager


Jeg holder til i østjylland hvis der er nogen der ønsker en hjælpende hånd til operationen. Har også stumper på lager

Re: Næsten grædefærdig
Og min er koblet fra inde i boksen, og det virker helt perfekt, ryger heller ikke mere når den får sparket speederen i bund... 

Re: Næsten grædefærdig
W210 220 CDI 2000 570.000 km.
I tomgang i motorvejs kø kom sort røg ud fra bagenden også i indre københavn med en masse cyklister . Sælgers mekaniker valgte at skifte indsugnings manifold og "stella-motor".
Da det blev sommer igen opdagede jeg den samme sorte røg. Jeg rensede den gamle manifold (i øvrigt passer en toilet renser fra jysk S. perfekt i manifolden).
Demonterede den ny og rensede EGR ventilen - den havde jo nærmest lukket sig selv. Jeg har også læst den artiklel med at fra koble EGR ventilen og tænkte ; det kan ikke være rigtigt der implementeres så meget (Ventil, rør styring osv.) også virker det ikke. Jeg græd ! krøb til korset - fik skiftet dyserne . Jeg havde en Pole fra 1987 før og ville bare gerne hare lidt mere plads i kabinen uden at køre mindre end 12,5 km/l , derfor valgte jeg en 220 cdi, hvad jeg ikke havde tænkt på var og specielt efter dyse skift var; den kunne flytte sig .
Det blev en helt anden bil, skiftede bedre gear, accelererede bedre (for f...) og det bedste af alt: ingen røg .
Det værste var prisen hos auto møller på kr. 17.000,-
I tomgang i motorvejs kø kom sort røg ud fra bagenden også i indre københavn med en masse cyklister . Sælgers mekaniker valgte at skifte indsugnings manifold og "stella-motor".
Da det blev sommer igen opdagede jeg den samme sorte røg. Jeg rensede den gamle manifold (i øvrigt passer en toilet renser fra jysk S. perfekt i manifolden).
Demonterede den ny og rensede EGR ventilen - den havde jo nærmest lukket sig selv. Jeg har også læst den artiklel med at fra koble EGR ventilen og tænkte ; det kan ikke være rigtigt der implementeres så meget (Ventil, rør styring osv.) også virker det ikke. Jeg græd ! krøb til korset - fik skiftet dyserne . Jeg havde en Pole fra 1987 før og ville bare gerne hare lidt mere plads i kabinen uden at køre mindre end 12,5 km/l , derfor valgte jeg en 220 cdi, hvad jeg ikke havde tænkt på var og specielt efter dyse skift var; den kunne flytte sig .
Det blev en helt anden bil, skiftede bedre gear, accelererede bedre (for f...) og det bedste af alt: ingen røg .
Det værste var prisen hos auto møller på kr. 17.000,-
Re: Næsten grædefærdig
Føj en bet. men 17.000 for en ny bil der kan mere, kører længere på literen - og som man alligevel kender. Der er sku da ikke galt...