E290 td svær at starte
E290 td svær at starte
Hej min e 290 gik død ved acc. bagefter var den ikke til at starte
kan startes på diesel start og ind imellem kan den gå tomgang men ryger kraftigt med grå røg
når man sætter den i drive går motoren ud
har nogen et godt forslag til hvad der kan være galt har skiftet brændstoffilter
kan startes på diesel start og ind imellem kan den gå tomgang men ryger kraftigt med grå røg
når man sætter den i drive går motoren ud
har nogen et godt forslag til hvad der kan være galt har skiftet brændstoffilter
Re: E290 td svær at starte
Det tyder på at der er luft i brændstofsystemet.
Eventuelt rustne brændstofrør under bilen...
Eventuelt rustne brændstofrør under bilen...
Re: E290 td svær at starte
vil jeg prøve at kontrollerJTC skrev:Det tyder på at der er luft i brændstofsystemet.
Eventuelt rustne brændstofrør under bilen...
glemte at fortælle når man giver den gas banker den en del og ryger meget som om den tænder forkertn er der andet jeg kan kont. pumpen suger brændstof til sig fra en bakke og det ser udtil at der kommer brændstof når jeg løsner dyse rør
Re: E290 td svær at starte
JTC skrev:Det tyder på at der er luft i brændstofsystemet.
Eventuelt rustne brændstofrør under bilen...
Gør luft i systemet at den "ryger kraftigt med grå røg"


ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 14. mar 2010, 10:52
Re: E290 td svær at starte
Grå røg "eller hvid" tyder på toppakning eller topstykke.
Luft i brændstoftsystem kan du se i de klare slanger til diesel pumpen.
Jeg har stumper liggende hvis Du mangler noget.
Motorblok, dieselpumpe, dyser, styrebokse mm.
Mvh.Jan
Luft i brændstoftsystem kan du se i de klare slanger til diesel pumpen.
Jeg har stumper liggende hvis Du mangler noget.
Motorblok, dieselpumpe, dyser, styrebokse mm.
Mvh.Jan
Re: E290 td svær at starte
Men hvis det skulle være topstyk eller toppakning burde den jo starte op på 4 cyl og bare halte på den 5
når man får liv i den går den rimlig jævn men noget lavere i tomgang og man kan næsten ikke give den gas uden den går i stå også knalder den når den får gas men lyder ok når den går tomgang
tænkte på om de er kendt for at hoppe i kæde så pumpen står forkert bilen har kørt 936000km ved ikke om det er med samme motor skiftede toppakning og fik topstyk renoveret for ca 1 år siden og den har kørt fint og ikke brugt olie
når man får liv i den går den rimlig jævn men noget lavere i tomgang og man kan næsten ikke give den gas uden den går i stå også knalder den når den får gas men lyder ok når den går tomgang
tænkte på om de er kendt for at hoppe i kæde så pumpen står forkert bilen har kørt 936000km ved ikke om det er med samme motor skiftede toppakning og fik topstyk renoveret for ca 1 år siden og den har kørt fint og ikke brugt olie
Re: E290 td svær at starte
Det kan også være selve rækkepumpen eller stemplerne, der er ved at være slidt op..
Har efterhånden set mange forskellige MB og en del der har rundet 1mil km.. Ved at med det km tal, begynder self de stærkeste motore at give op.
Men self, så tjek om der er luft i de klare brændstofslanger.
Har efterhånden set mange forskellige MB og en del der har rundet 1mil km.. Ved at med det km tal, begynder self de stærkeste motore at give op.
Men self, så tjek om der er luft i de klare brændstofslanger.
Re: E290 td svær at starte
Hej alle
Så er der blevet kigget på E 290eren idag det viste sig at den ene glider til kæden var blevet knust
og den er hoppet 1 tand i kæden har afmonteret vacumpumpen for at kontrollere tandhjul på pumpen og den trænger bestemt til udskiftning
så dommen må være nyt knasthjul, pumpehjul, glider, kædestrammer, og kæde dertil nyt remstrammer blok så det bliver nok noget af en udskrivning
er der nogen der ved om ventiler tager skade af at den er hoppet 1 tand tror det umidelbart ikke men det kan man jo ikke sige før det hele bliver samlet og startet op igen
og er der en måde hvor man kan se at pumpen står på top mærke for har joknast og krumtapmærke men ved ikke lige hvilken mærke der er på pumpen det er en årg 1997
men tak for hjælpen
Så er der blevet kigget på E 290eren idag det viste sig at den ene glider til kæden var blevet knust
og den er hoppet 1 tand i kæden har afmonteret vacumpumpen for at kontrollere tandhjul på pumpen og den trænger bestemt til udskiftning
så dommen må være nyt knasthjul, pumpehjul, glider, kædestrammer, og kæde dertil nyt remstrammer blok så det bliver nok noget af en udskrivning
er der nogen der ved om ventiler tager skade af at den er hoppet 1 tand tror det umidelbart ikke men det kan man jo ikke sige før det hele bliver samlet og startet op igen
og er der en måde hvor man kan se at pumpen står på top mærke for har joknast og krumtapmærke men ved ikke lige hvilken mærke der er på pumpen det er en årg 1997
men tak for hjælpen
Re: E290 td svær at starte
Der burde ikke ske noget med ventilerne fordi at kæden har hoppet en tand..
Hvis det er de rammer på, så er du ikke i tvivl
Hvis det er de rammer på, så er du ikke i tvivl

Re: Dårlig tomgang når kold.
Hej.
Jeg har en E290 TD. Når bilen er kold og når jeg tager røret af til indsugningsmanifold så kan man tydelig mærke der også kommer luft ud og ikke kun ind, så jeg går ud fra ventilerne er sodet til. Spørgsmålet er tror i også det er ventilerne og er der noget jeg skal være opmærksom på inden jeg går igang.
Jeg har en E290 TD. Når bilen er kold og når jeg tager røret af til indsugningsmanifold så kan man tydelig mærke der også kommer luft ud og ikke kun ind, så jeg går ud fra ventilerne er sodet til. Spørgsmålet er tror i også det er ventilerne og er der noget jeg skal være opmærksom på inden jeg går igang.
Re: E290 td svær at starte
Den luft du kan mærke, det kommer fra EGR ventilen, prøv at hive vaccum slangen af ventilen, så skulle det stopp.
Havde det som du skriver, været en utæt ventil, ville den have været brændt for længst.
Havde det som du skriver, været en utæt ventil, ville den have været brændt for længst.
ZOOM ZOOM.
Re: Dårlig tomgang når kold.
Opret din egen tråd..ASH skrev:Hej.
Jeg har en E290 TD. Når bilen er kold og når jeg tager røret af til indsugningsmanifold så kan man tydelig mærke der også kommer luft ud og ikke kun ind, så jeg går ud fra ventilerne er sodet til. Spørgsmålet er tror i også det er ventilerne og er der noget jeg skal være opmærksom på inden jeg går igang.
