w210 300 d 1995. nægter at starte.
w210 300 d 1995. nægter at starte.
Hej
Der er masser af strøm på. Motoren suser rundt, men ingen "tænding".
Har haft en periodisk fejl på start spærre. Så har jeg taget nøglen ud og gået ud af bilen, hvorefter bilen bliver låst og låst op, så starter den som en "mis". det hjælper ikke denne gang.
På en eller anden måde får den ingen disel.
Jeg har ingen tester, så det er ikke en mulighed!
Hvad kan det være, kan man snyde ved at trække en ledning.
Hilsen Hugo
Der er masser af strøm på. Motoren suser rundt, men ingen "tænding".
Har haft en periodisk fejl på start spærre. Så har jeg taget nøglen ud og gået ud af bilen, hvorefter bilen bliver låst og låst op, så starter den som en "mis". det hjælper ikke denne gang.
På en eller anden måde får den ingen disel.
Jeg har ingen tester, så det er ikke en mulighed!
Hvad kan det være, kan man snyde ved at trække en ledning.
Hilsen Hugo
Re: w210 300 d 1995. nægter at starte.
Tjek i første omgang om der er luft i brændstof slangerne, de er klare og sider mellem diesel filter og rækkepumpe.
Er der ikke noget luft i, så kunne det godt være shutoff ventilen som sider på siden af rækkepumpen.
Eller hvis du har noget start spær i bilen som går ind og låser
Er der ikke noget luft i, så kunne det godt være shutoff ventilen som sider på siden af rækkepumpen.
Eller hvis du har noget start spær i bilen som går ind og låser
Re: w210 300 d 1995. nægter at starte.
Hej
Tak for svaret.
Hvis det er magnet ventilen, hvordan testes dette?
Hvis det er start spærren der driller, kan man så trække en ledning til magnetventilen?
Hilsen Hugo
Tak for svaret.
Hvis det er magnet ventilen, hvordan testes dette?
Hvis det er start spærren der driller, kan man så trække en ledning til magnetventilen?
Hilsen Hugo
Re: w210 300 d 1995. nægter at starte.
Ja man kan godt give den signal ude fra. eller måle om den får sine spændinger
Re: w210 300 d 1995. nægter at starte.
Hej jeg har nu skiftet stop stopventilen. Det gav intet resultat!.
Magnet ventilen klikker, når tænding slås til.
Den får tilsyneladende ikke noget at leve af.
De klare slanger er fyldt med disel, ingen luft.
Har givet den disel start. Den tager omd. men dør så.
Hvad er næste step?
Hugo.
Magnet ventilen klikker, når tænding slås til.
Den får tilsyneladende ikke noget at leve af.
De klare slanger er fyldt med disel, ingen luft.
Har givet den disel start. Den tager omd. men dør så.
Hvad er næste step?
Hugo.
Re: w210 300 d 1995. nægter at starte.
Er der flow gennem slangerne når du tørner motoren?
Det kan være diesel pumpen?
Eventuelt tjek om der kommer diesel ud af retur slangen fra systemet
Det kan være diesel pumpen?
Eventuelt tjek om der kommer diesel ud af retur slangen fra systemet
Re: w210 300 d 1995. nægter at starte.
Tak for svarene.
Der bliver lige en lille pause i opklarings arbejdet.
Ferie!
Der bliver lige en lille pause i opklarings arbejdet.
Ferie!
Re: w210 300 d 1995. nægter at starte.
Hvis alt glipper så burde det da være muligt at omgåes startspærren v. rækkepumpen.
Det er godt nok bøvlet, men den sidder fast med en knæk banjobolt i siden på rækkepumpen og åbner og lukker for brændstoffet.
I værste fald kan denne skiftes ud med en alm. banjo uden magnetventil. Startspærren holder op med at virke lige på det punkt, men ellers burde resten virke normalt.
Det er godt nok bøvlet, men den sidder fast med en knæk banjobolt i siden på rækkepumpen og åbner og lukker for brændstoffet.
I værste fald kan denne skiftes ud med en alm. banjo uden magnetventil. Startspærren holder op med at virke lige på det punkt, men ellers burde resten virke normalt.
Re: w210 300 d 1995. nægter at starte.
Hej Velo
Jeg kan ikke finde finde den banjo bolt du taller om. Den eneste banjo montering jeg kan finde, er på inder siden af pumpen, der føre en klar plast slange fra filtret til denne.
Jeg har på forsøgs bassis, hængt en spand med disel olie op, 0g ført en slange direkte til filtret, for at kunne se bort fra fejl fra tanken til filtret. Dette gav intet resultat.
Hvad skal jeg være obs på, hvis jeg tager pumpen af, og levere den ind til check hos KETNER i Holstebro?
Hilsen Hugo
Jeg kan ikke finde finde den banjo bolt du taller om. Den eneste banjo montering jeg kan finde, er på inder siden af pumpen, der føre en klar plast slange fra filtret til denne.
Jeg har på forsøgs bassis, hængt en spand med disel olie op, 0g ført en slange direkte til filtret, for at kunne se bort fra fejl fra tanken til filtret. Dette gav intet resultat.
Hvad skal jeg være obs på, hvis jeg tager pumpen af, og levere den ind til check hos KETNER i Holstebro?
Hilsen Hugo
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: w210 300 d 1995. nægter at starte.
Først og fremmest skal du kunne indstille/montere pumpen korrekt igen
Alternativt skulle du måske indlevere hele bilen, det vil også lette en fejlsøgning for dem 


E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: w210 300 d 1995. nægter at starte.
Tror det er bedre at indlevere hele vognen, det er lidt svært at præcisere her på nettet alt sammen nemlig.Hugo skrev:Hej Velo
Jeg kan ikke finde finde den banjo bolt du taller om. Den eneste banjo montering jeg kan finde, er på inder siden af pumpen, der føre en klar plast slange fra filtret til denne.
Jeg har på forsøgs bassis, hængt en spand med disel olie op, 0g ført en slange direkte til filtret, for at kunne se bort fra fejl fra tanken til filtret. Dette gav intet resultat.
Hvad skal jeg være obs på, hvis jeg tager pumpen af, og levere den ind til check hos KETNER i Holstebro?
Hilsen Hugo
Men der skulle gå en slange fra filteret til siden af pumpen hvor der sidder et elektrisk stik. Jeg antager at det er den magnetventil/startspærring der har været kommenteret på. På Biler uden startspærre der sidder der bare en banjo og en banjobolt.
Men ellers prøv fra en ende af og følg brændstoffet.
Kommer der diesel fra tanken.
Kommer der diesel igennem filteret (En eller flere komponenter kan jo godt revne og gøre at den suger luft og ikke diesel)
En O-ring i "grov"filteret kan være nok til at maskinen nægter at starte.
Suger/pumper pumpen?
Kommer der diesel op til dyserne
etc.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: w210 300 d 1995. nægter at starte.
"Har haft en periodisk fejl på start spærre. Så har jeg taget nøglen ud og gået ud af bilen, hvorefter bilen bliver låst og låst op, så starter den som en "mis". det hjælper ikke denne gang."
Mon ikke at det er den der driller
Mon ikke at det er den der driller

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: w210 300 d 1995. nægter at starte.
Hej
Pumpen er skiftet ud med en anden pumpe fra ophugger. Samme resultat!!!!!
Hvad gør man så? Man man bidder i græsset, kaster sig om på ryggen med alle fire poter i vejret! med andre ord " jeg giver op"
Ringer til falk, som transportere bilen på værksted.
To dage senere ringer mekanikeren, for at sige " jeg giver op, kan ik fin ujaet"
Hvad gør man så?
Er der nogle der har en star tester i vestjylland?
Hilsen Hugo
Pumpen er skiftet ud med en anden pumpe fra ophugger. Samme resultat!!!!!
Hvad gør man så? Man man bidder i græsset, kaster sig om på ryggen med alle fire poter i vejret! med andre ord " jeg giver op"
Ringer til falk, som transportere bilen på værksted.
To dage senere ringer mekanikeren, for at sige " jeg giver op, kan ik fin ujaet"
Hvad gør man så?
Er der nogle der har en star tester i vestjylland?
Hilsen Hugo
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: w210 300 d 1995. nægter at starte.
Du burde have hørt efter da det blev nævnt at du skulle indlevere den til et ( kompetent ) værksted. Hvis man ikke kan, og ikke har værktøj og viden, SKAL man ikke rode med sådan noget
Nu ved jeg ikke hvad ham mekanikkeren har lavet og gjordt - men er pumpen indstillet inden videre fejlsøgning
Og hvordan var det lige med den periodiske fejl på startspæren

Nu ved jeg ikke hvad ham mekanikkeren har lavet og gjordt - men er pumpen indstillet inden videre fejlsøgning

Og hvordan var det lige med den periodiske fejl på startspæren

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: w210 300 d 1995. nægter at starte.
Hej
Nu er det således at pumpen er sat på mærker nøjagtig som det foreskrives i WIS mercedes rep. anvisninger, og jeg skriver til et teknisk forum, for at få konkrete tekniske forslag til løsning af et konkret problem.
Hilsen Hugo
Nu er det således at pumpen er sat på mærker nøjagtig som det foreskrives i WIS mercedes rep. anvisninger, og jeg skriver til et teknisk forum, for at få konkrete tekniske forslag til løsning af et konkret problem.
Hilsen Hugo