W211 220 CDI automatgear
W211 220 CDI automatgear
Jeg har lige købt en 220 CDI stc. 2005 automatgear 400.000 km, og er allerede ramt af defekt fjederbælg, afbalancering, viskere og andre småting til sammenlagt 10.000,- ila de første 14 dage som Mercedes ejer, jeg troede at dette måtte være nok, men nu har den fået en periodisk fejl i at den lige pludselig ikke vil skifte gear, fejlen forsvinder hvis man køre ind til siden, slukker bilen og derefter starter igen. i perioden hvor den ikke vil skifte gear er der ingen respons på gearvælger dvs. du heller ikke kan skifte manuelt.
Da der blev skiftet fjederbælg, blev fejlkoder udlæst, men ingen i denne relation.
Hjælp, er der en der kender årsagen og afhjælpning.
Det er trods alt omkostningstungt at køre bil på 1. klasse.
Kim Sorø
Da der blev skiftet fjederbælg, blev fejlkoder udlæst, men ingen i denne relation.
Hjælp, er der en der kender årsagen og afhjælpning.
Det er trods alt omkostningstungt at køre bil på 1. klasse.
Kim Sorø
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: W211 220 CDI automatgear
Købt privat
Er der udlæst fejlkoder på startester
Er der udlæst fejlkoder på startester
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: W211 220 CDI automatgear
Det er ikke unormalt at der kommer reparationer efter 400.000 km. Du har vel garenti på køretøjet?
Hvis omdrejningsføleren i gearkassen er defekt gør den det du beskriver men der kan være andre årsager. Omdrejningsføler m. rep. sæt, olie + arbejdsløn løber op i 8-10.000 kr.
Få en Star-tester på inden du gør mere.
Hvis omdrejningsføleren i gearkassen er defekt gør den det du beskriver men der kan være andre årsager. Omdrejningsføler m. rep. sæt, olie + arbejdsløn løber op i 8-10.000 kr.
Få en Star-tester på inden du gør mere.
Re: W211 220 CDI automatgear
Desværre er bilen købt privat, uden garenti, dog har sælger betalt 2.500,- af de 10.000,-
Bilen var til rep hos Ejnar Hessel, som udlæste fejlkoderne, uden der var nogen, om det var en Startester der blev benyttet har jeg ikke kendskab til, fejlen var heller ikke til stede på det tidspunkt.
Jeg prøver at kontakte Ejnar Hessel for at få hvished om fejlkoderne.
Yderligere kommentarer er stadig velkommen.
Bilen var til rep hos Ejnar Hessel, som udlæste fejlkoderne, uden der var nogen, om det var en Startester der blev benyttet har jeg ikke kendskab til, fejlen var heller ikke til stede på det tidspunkt.
Jeg prøver at kontakte Ejnar Hessel for at få hvished om fejlkoderne.
Yderligere kommentarer er stadig velkommen.
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
Re: W211 220 CDI automatgear
Jeg har lige haft samme problem, det var hele skiftemekanismen som sidder inde i bilen, den var gal med, den kostede 1000,- kr ved en hugger, den havde kørt 90000 fra en Engelsk bil, tror jeg gav 6-800,- hos skillinbro for at få det skiftet.
Men det er vist oftest den der omdrejningsføler der er problemet.
Ellers kan det være oliestanden på gearkassen.
Men det er vist oftest den der omdrejningsføler der er problemet.
Ellers kan det være oliestanden på gearkassen.
Re: W211 220 CDI automatgear
Jeg har været forbi Auto-EL i Kalundborg, de satte tester på og kunne se at det var gerkasse sensore der skulle skiftes, incl. olie og filter vil dette koste ca. 5000,-
Endnu en bekræftelse på at det koster at køre på 1. klasse.
Tak for jeres indlæg.
Mvh Kim Sorø
Endnu en bekræftelse på at det koster at køre på 1. klasse.
Tak for jeres indlæg.
Mvh Kim Sorø
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
-
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: W211 220 CDI automatgear
Hvis en E220 CDI er 1. Klasse, hvad er en S65 AMG så? Spitzen-klasse?
Sorry, ku ikke dy mig
Men nu du bor på Djævle-øen, hvad så med at få JTC til at se på problemerne med din bil.
At køre Mercedes behøver ikke være dyrt, men at køre til Ejner Hessel er ALTID dyrt.
Sorry, ku ikke dy mig
Men nu du bor på Djævle-øen, hvad så med at få JTC til at se på problemerne med din bil.
At køre Mercedes behøver ikke være dyrt, men at køre til Ejner Hessel er ALTID dyrt.
Re: W211 220 CDI automatgear
Jeg har nu været ude for at automatgear låser i 2. gear 2 gange, efter ca 40 km kørsel, jeg har desværre ikke fået skiftet de defekte sensorer, i går var den helt gal, der låste gearkassen i 1. gear og skulle forbi JS-Auto som kunne 0-stille fejlkoder, således at den kunne skifte igen, men her fik jeg at vide, at der findes 2 rep. muligheder a. Hvor der kun skiftes sensorer olie og lign. til en pris på 5000,- og b. Hvor der yderligere skiftes ventiler, til en pris på 14000,-, den væsentlige prisforskel ligger i reservedelspriserne på hhv. 1500,- og 8000,-.
Alle anbefaler den dyre rep. men hvad siger dem der har prøvet, kan det betale sig at prøve den billige, da denne rep. er spildt såfremt det er ventilerne der skal skiftes.
PFT. Kim Sorø
Alle anbefaler den dyre rep. men hvad siger dem der har prøvet, kan det betale sig at prøve den billige, da denne rep. er spildt såfremt det er ventilerne der skal skiftes.
PFT. Kim Sorø
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
Re: W211 220 CDI automatgear
Jeg fik en renoveret aut. gearkasse og ny converter hos ATT24 i Tyskland for 12000 kr. monteret. Det kører fint efter 20000 km.
W203/270CDI 525.000 km
Re: W211 220 CDI automatgear
Hvis du skal ha renoveret din gearkasse kan jeg anbefale automatgearspecialisten i Kvistgård (Michael).
Jeg havde engang en defekt aut. gearkasse på min Chrysler Voyager og han var klart billigst og jeg fik en rigtig god service.
http://www.automatgearspecialisten.dk/
Har lige fået skiftet Gear olie og filter hos JTC men ved ikke om han kan renovere gearkassen.
Min E290 havde periodisk problemer med at skifte ned i 1ste når jeg standsede fx ved et lyskryds. Frisk olie afhjalp problemet. Det er super vigtigt at olien er OK og i den rigtige mængde!
Jeg havde engang en defekt aut. gearkasse på min Chrysler Voyager og han var klart billigst og jeg fik en rigtig god service.
http://www.automatgearspecialisten.dk/
Har lige fået skiftet Gear olie og filter hos JTC men ved ikke om han kan renovere gearkassen.
Min E290 havde periodisk problemer med at skifte ned i 1ste når jeg standsede fx ved et lyskryds. Frisk olie afhjalp problemet. Det er super vigtigt at olien er OK og i den rigtige mængde!
VH
Erich Torrild
S203, C220, Aut. Stc. 2005, ca.330.000km
Erich Torrild
S203, C220, Aut. Stc. 2005, ca.330.000km
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: W211 220 CDI automatgear
Da defekt omdrejningsføler er et kendt problem ville jeg "nøjes" med den billige løsning først sammen med en eller to olieskift afhængig af om der er aftap på converter. Få det lavet af folk som har forstand på de sager.Det har jeg fået udført med godt resultat. Dog har min gearkasse kørt færre km.
Re: W211 220 CDI automatgear
Har nu fået skiftet sensore olie og filter, gearkasse skifter nu som en drøm,
Tak for alle indlæg
Kim Sorø
Tak for alle indlæg
Kim Sorø
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 24. aug 2016, 17:24
Re: W211 220 CDI automatgear
Hej
Har købt en 2005 Mercedes W211, 280CDI, som nu er begyndt at ryste i tomgang med gearvælger i D eller P. Forsvinder næsten ved kørsel.
Kan dette være Converter eller er det gearkassen? Den skifter upåklageligt.
Har købt en 2005 Mercedes W211, 280CDI, som nu er begyndt at ryste i tomgang med gearvælger i D eller P. Forsvinder næsten ved kørsel.
Kan dette være Converter eller er det gearkassen? Den skifter upåklageligt.
Re: W211 220 CDI automatgear
Jeg tror mere på, det har noget med din kilerem at gøre.
Remstrammer, remstrammerhjul, friløb på generator eller lignende.
Remstrammer, remstrammerhjul, friløb på generator eller lignende.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007