Gløderør på W211.208
Gløderør på W211.208
Jeg har ohmet rørene, og de har ca samme værdi, - det virker som om den går på 3 cylindre 5-8 min. når den er kold, kan det være gløderelæ eller ??
ZOOM ZOOM.
Re: Gløderør på W211.208
Jeg tror det er en dårlig dyse
Har du en ide´om hvor jeg skal lede, alle 4 ligger omkring 45 +/- 10 µsek incl. de 2 som lige er skiftet.jensen skrev:Jeg tror det er en dårlig dyse
ZOOM ZOOM.
Den eller de dyser som er i 45+ er ikke særligt godt dem ville jeg starte med at skifte
Ups min fejl, alle ligger i minusjensen skrev:Den eller de dyser som er i 45+ er ikke særligt godt dem ville jeg starte med at skifte

ZOOM ZOOM.
-
BWJ skrev:Har du en ide´om hvor jeg skal lede, alle 4 ligger omkring 45 +/- 10 µsek incl. de 2 som lige er skiftet.jensen skrev:Jeg tror det er en dårlig dyse
Er du sikker på at du har ohmet dem

Prøv at lave spændingsmåling, og hvis du har mulighed så ville en amperemåling være yderst brugbar

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Ja de er ohmet, men det med µsek er åbningstider på dyserne, som svar på Jensens indlæg, - to forskellige tingE 270 2001 skrev:BWJ skrev:Har du en ide´om hvor jeg skal lede, alle 4 ligger omkring 45 +/- 10 µsek incl. de 2 som lige er skiftet.jensen skrev:Jeg tror det er en dårlig dyse
Er du sikker på at du har ohmet demjeg spørger bare udfra den målingsbetegnelse du skriver
![]()
Prøv at lave spændingsmåling, og hvis du har mulighed så ville en amperemåling være yderst brugbar
ZOOM ZOOM.
-

Men har du alligevel prøvet at måle spændingen dertil

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Tillykke!
Hvilken værdi havde den dårlige så [ µsek] ?
Og har du fået oplyst hvilket område de skal ligge i eller hvad den indbyrdes forskel må være?
Kunne være interessant at sammenligne med værdierne for mine "gamle dyser".
Hvilken værdi havde den dårlige så [ µsek] ?
Og har du fået oplyst hvilket område de skal ligge i eller hvad den indbyrdes forskel må være?
Kunne være interessant at sammenligne med værdierne for mine "gamle dyser".
De skal helst ligge omkring nul og dem som nærmer sig +fem skal skiftes.Dataen fra de nye dyser skal så ligges ind i motorstyringen hvorefter den så skal resettes
Alle ligger omkring -56µsek nu, den fejlfundne dyse ved jeg ikke hvordan de fandt ?.
Men før udsk. lå de alle -45µsek +/- 10µsek !?
Men før udsk. lå de alle -45µsek +/- 10µsek !?
ZOOM ZOOM.
Tak BWJ. Måske har de fundet den ved at måle lækmængden ganske manuelt?
Tak jensen! Gælder det alle årgange cdi ? (jeg har en om611 fra 1999)
I tomgang ligger mine typisk på:
-3,28
2,25
0,01
0,71
Jeg har ikke målt læk-mængde.
Undskyld til BWJ for at afspore tråden.
Tak jensen! Gælder det alle årgange cdi ? (jeg har en om611 fra 1999)
I tomgang ligger mine typisk på:
-3,28
2,25
0,01
0,71
Jeg har ikke målt læk-mængde.
Undskyld til BWJ for at afspore tråden.
Du kunne jo prøve at bytte -3,28 og+2,25 og så resette motorstyring og så se om det giver det samme resultat på den samme cylinder gør det det mangler der nok kompression på en cylinder det med lækmængden af olie er jo kun interessant hvis den er dårlig til at starte da den ikke tænder før der er railtryk
Var det ikke nemmere at tjekke kompressionen med star testeren ??jensen skrev:Du kunne jo prøve at bytte -3,28 og+2,25 og så resette motorstyring og så se om det giver det samme resultat på den samme cylinder gør det det mangler der nok kompression på en cylinder det med lækmængden af olie er jo kun interessant hvis den er dårlig til at starte da den ikke tænder før der er railtryk
ZOOM ZOOM.