V6 CDI skrev:Importøren har vist sendt brev ud til W639 ejere... ang. rykkeri ved 1000-1200omdr/min pga fejlstyring af abgasventilen...
Vores tikker også fra højtrykspumpen når den regulere via mængdereguleringsventilen (ventilen som sidder på selve højtrykspumpen).
Venter også selv på en løsning til at løse tikkeriet.
Har heldigvis ikke rykkeri og udsætter problemet på vores.
Hej og tak for din kommentar
Jeg har nu fået opdateret software og monteret ny abgasventil samt krumtapsføler. Kører fint nu bortset fra den kommer med et hyl "Iirvvvv..." når man starter hurtigt fra 0 km/t. Jeg har videre fået en ny højtrykspumpe og denne gang monteret rigtigt. Var fra starten fejlmonteret, dvs. i ubalance hvilket var årsagen til meget støj. Det sidste tikkeri er nu forsvundet fra de lave omdrejninger og kommer nu i stedet ved ca. 1400 o/min. Nu mangler MB så bare at få gearkassen til at skifte, rigtigt, den sejtrækker og vil ikke skifte ned fra 3. til 2. - først ved ca. 28 km/t hvilket medfører hele interiøret ryster og larmer. Videre er polstringen i førersædet ved at falde sammen (efter 28.000 km) ØV-øv.
Ikke imponeret over kvaliteten hos MB.