Hej
Jeg har problemer ved varm motor, efter stop og motor slukket og jeg skal starte igen går den ujævnt i tomgang.
Når jeg så kører og gir gas går den fint igen?
Hvis den når at blive kold er der ikke nogle problemer, er der nogle der kender dette problem?
Det er en 450sl fra 1972
Vh Mogens
Tomgang r107
Tomgang r107
Hilsen
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Re: Tomgang r107
Tjek dine tændrør, om der er en af dem som får for meget benzin.
Tjek også om en af benzin slangerne er blevet bukkede, så benzinen ikke kan passere
Tjek også om en af benzin slangerne er blevet bukkede, så benzinen ikke kan passere
Re: Tomgang r107
jeg havde et problem at den ene af mine indsprøjtningsdyser hang lidt, så motoren gik uroligt i tomgang. jeg anvender nu dyserens, som jeg hælder i benzinen, og efter lidt tid virkede det. Så bilens tomgang er nu blevet normalt igen. W107, 380 SLC er min bil model
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Tomgang r107
Hvordan skulle den så kunne køre normalt indtil den bliver slukket varm ????JTC skrev:Tjek dine tændrør, om der er en af dem som får for meget benzin.
Tjek også om en af benzin slangerne er blevet bukkede, så benzinen ikke kan passere
ZOOM ZOOM.
Re: Tomgang r107
Korrekt BWJBWJ skrev:Hvordan skulle den så kunne køre normalt indtil den bliver slukket varm ????JTC skrev:Tjek dine tændrør, om der er en af dem som får for meget benzin.
Tjek også om en af benzin slangerne er blevet bukkede, så benzinen ikke kan passere
Jeg tænker det måske kunne have noget at gøre med en temperaturføler, så motoren tror det er koldt og bruger koldstarts indsprøjtningen?
Jeg vil ved lejlighed prøve at koble den fra.
Hilsen
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Re: Tomgang r107
Fordi at slangerne bliver varme og bløde ved når motoren er varm, så kan de godt bukke sammen i bøjningerne... Det er set før
Grunden til at jeg nævnte at efterse tændrørne, er fordi at hvis alle er sorte, så kunne det tyde på at koldstarten køre konstant som der nævnes, hvis kun en af dem er sorte, kan det være en dyse der hænger eller en mekanisk fejl

Grunden til at jeg nævnte at efterse tændrørne, er fordi at hvis alle er sorte, så kunne det tyde på at koldstarten køre konstant som der nævnes, hvis kun en af dem er sorte, kan det være en dyse der hænger eller en mekanisk fejl
Re: Tomgang r107
Hej Mogens
Se her det lyder som det de kalder Vapor lock på et US forum som man kan lære meget af. Blandingen bliver for mager fordi noget af benzinen fordamper pga. varmen.....
http://www.benzworld.org/forums/r-c107- ... stion.html
De foreslår faktisk at trække temp føleren ud af luftfilter kassen så ECU´en tror det er meget koldt og dermed blander mere benzin i. Alternativt kan du justere din tomgang på din ECU så du ved koldstart har 1100 rpm, Det er et almindeligt problem for Boch D-jet.
Det er måske et forsøg værd.
mvh
Kasper
Se her det lyder som det de kalder Vapor lock på et US forum som man kan lære meget af. Blandingen bliver for mager fordi noget af benzinen fordamper pga. varmen.....
http://www.benzworld.org/forums/r-c107- ... stion.html
De foreslår faktisk at trække temp føleren ud af luftfilter kassen så ECU´en tror det er meget koldt og dermed blander mere benzin i. Alternativt kan du justere din tomgang på din ECU så du ved koldstart har 1100 rpm, Det er et almindeligt problem for Boch D-jet.
Det er måske et forsøg værd.
mvh
Kasper
Kasper
1972 350 SL 4,5
1972 350 SL 4,5
Re: Tomgang r107
Kasper skrev:Hej Mogens
Tak Kasper,
Det er da værd at prøve.
Se her det lyder som det de kalder Vapor lock på et US forum som man kan lære meget af. Blandingen bliver for mager fordi noget af benzinen fordamper pga. varmen.....
http://www.benzworld.org/forums/r-c107- ... stion.html
De foreslår faktisk at trække temp føleren ud af luftfilter kassen så ECU´en tror det er meget koldt og dermed blander mere benzin i. Alternativt kan du justere din tomgang på din ECU så du ved koldstart har 1100 rpm, Det er et almindeligt problem for Boch D-jet.
Det er måske et forsøg værd.
mvh
Kasper
Hilsen
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973