Soltag W124

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Soltag W124

Indlæg af Administrator »

Hej mercedes venner,

Jeg har et problem med soltaget på min 300TD, det kører slet ikke - heller ikke nødlukningen fra bagagerummet. Jeg går ud fra at kablet ikke har fat i motoren, da jeg er i stand til at trække det frem og tilbage, de forreste plade på kablet er trukket om til en sommerhat - fuldstændig krøllet sammen - så jeg går ud fra at der er brugt vold, men hvor skulle den have siddet fast???
Sidder der en derude der har forstand på soltag og vil give mig et par tips?
Jeg har et andet kabel, men det skal jo have fat et sted......Og hvordan justerer man det?

De bedste sommerhilsener :lol:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Re: Soltag W124

Steen skrev:Hej mercedes venner,

Jeg har et problem med soltaget på min 300TD, det kører slet ikke - heller ikke nødlukningen fra bagagerummet. Jeg går ud fra at kablet ikke har fat i motoren, da jeg er i stand til at trække det frem og tilbage, de forreste plade på kablet er trukket om til en sommerhat - fuldstændig krøllet sammen - så jeg går ud fra at der er brugt vold, men hvor skulle den have siddet fast???
Sidder der en derude der har forstand på soltag og vil give mig et par tips?
Jeg har et andet kabel, men det skal jo have fat et sted......Og hvordan justerer man det?

De bedste sommerhilsener :lol:
hej jeg prøver at kikke på mit soltag for at se hvordan det gøres fast.
har en der står uden loft.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

W124 soltag

Hej 500SEC,

1000 tak skal du have,

Mvh
Steen
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

hej igen.

nu har jeg lige været over og rykke kablet ud. det tager ca en time,

du skal have soltaget op i vip, jeg går ud fra at det er et hæve/skydetag du har i, når du har det helt oppe i hævefunktionen skal du kikke bag ud og op
midt på lige over dugen sidder der to små 8 mm bolte som du skal have af, lig et viskestykke op, af hensyn til olie o.s.v.
så er kablet løs, du kan derefter rykke det ind i bilen, få en til at dreje motoeren sammen med at du rykker, det kan godt være at det sætter sig fast under vejs, så drej kablet som en skrue, da det har en spiral i enden,
og så gør du det hele omvendt når du sætter det nye kabel i.

jørgen
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

W124 soltag

Hej igen, igen

Mange tak skal du have for hjælpen. Så skal jeg bare finde ud af at justere det når den har været hos maleren.

G0´ sommer
Steen
Besvar