Nyt oliefyr i Vito.
Nyt oliefyr i Vito.
Godaften i forummet.
Ja, så blev det søreme tømrerens tur til at skulle have nyt fyr.
I den forbindelse vil jeg spørge om nogen herinde kan svare på hvilket fyr jeg skal købe som erstatning, således jeg blot kan bytte ud med eksisterende. Her mener jeg, således at slanger, ledninger, stik, tilkoblinger m.v. kan føres direkte på det nye.
Jeg er ikke klar over hvilket fabrikat samt model der på nuværende tidspunkt er monteret. Men det drejer sig om en W639, 120'er, 12/07, leveret med fyr.
Jeg håber nogen kan hjælpe, da det jo er vanvittig høje priser man læser om her i forummet hvis man ikke selv monterer.
På forhånd tak for hjælpen.
Venligst tømreren
Ja, så blev det søreme tømrerens tur til at skulle have nyt fyr.
I den forbindelse vil jeg spørge om nogen herinde kan svare på hvilket fyr jeg skal købe som erstatning, således jeg blot kan bytte ud med eksisterende. Her mener jeg, således at slanger, ledninger, stik, tilkoblinger m.v. kan føres direkte på det nye.
Jeg er ikke klar over hvilket fabrikat samt model der på nuværende tidspunkt er monteret. Men det drejer sig om en W639, 120'er, 12/07, leveret med fyr.
Jeg håber nogen kan hjælpe, da det jo er vanvittig høje priser man læser om her i forummet hvis man ikke selv monterer.
På forhånd tak for hjælpen.
Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Nyt oliefyr i Vito.
Prøv at se om der ikke sidder et skilt på toppen af fyret. ( Går ud fra at din kun virker som tilskudsvarme nu
).
For at fyre din kasse op skal du have den store model ( det samme gælder STC ).
fjernbetjening etc. oven i prisen. Sikkert billiger i Tyskland, men husk på købeloven.
Tror ikke at du får en autoelektriker til at montere for dig, da han jo skal tjene på fyret. Men der er mange penge sparet ved at ringe rundt ( Skam over Gørløse med de priser de har
)
Evt. ret en officiel henvendelse på vegne af mercedeklub forum, da der jo er andre der står på spring vedr. montering eller opgradering.
Som GDS skal man lade være med at rode med det. Desuden skal det jo køres sammen med bilens klima så det virker optimalt
Eberspächer Hydronic B4W-SC 12 volt Kompletsæt incl. ur og universal mont. sæt. .. 5495 kr.
Eberspächer Hydronic D5W-SC 12 volt - Kompletsæt incl. ur og universal mont. sæt. - 6695 kr. ved Padborg elektro a/s

For at fyre din kasse op skal du have den store model ( det samme gælder STC ).
fjernbetjening etc. oven i prisen. Sikkert billiger i Tyskland, men husk på købeloven.
Tror ikke at du får en autoelektriker til at montere for dig, da han jo skal tjene på fyret. Men der er mange penge sparet ved at ringe rundt ( Skam over Gørløse med de priser de har

Evt. ret en officiel henvendelse på vegne af mercedeklub forum, da der jo er andre der står på spring vedr. montering eller opgradering.
Som GDS skal man lade være med at rode med det. Desuden skal det jo køres sammen med bilens klima så det virker optimalt




Eberspächer Hydronic B4W-SC 12 volt Kompletsæt incl. ur og universal mont. sæt. .. 5495 kr.
Eberspächer Hydronic D5W-SC 12 volt - Kompletsæt incl. ur og universal mont. sæt. - 6695 kr. ved Padborg elektro a/s
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Nyt oliefyr i Vito.
Til hvor mange dollars 

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Nyt oliefyr i Vito.
For 3 år siden gav jeg 2800,- til en 290 TD stc.E 270 2001 skrev:Til hvor mange dollars
ZOOM ZOOM.
Re: Nyt oliefyr i Vito.
Tak for Jeres svar.
Til 'E 270 2001':
Jeg har ikke meget lyst til at demontere fyret for at konstatere hvad mærke og model det er. Det smarteste vil jo være at foretage demonteringsarbejde én gang og montere nyt med det samme.
Med hensyn til om det er GDS eller ej, så mener jeg ikke at kunne forstå det er 'raketvidenskab' at demontere det gamle og montere et nyt tilsvarende så længe studser for slanger og stik for ledninger er ens.
Derudover forstår jeg ikke dine kommentarer omkring 'tilskudsvarmer' og jeg skal have 'en stor model'. Jeg søger blot et fyr tilsvarende det eksisterende som fungerer som oliefyr. Det kører jo i forvejen over klimaanlægget.... Men måske vi misforstår hinanden...?
Kr. 5.500,- er godt nok mange penge, men er det prisen må jeg vel bekoste det. Jeg synes bare det er svært at undersøge priser når man ikke ved hvilken type fyr man skal forespørge priser på... Derfor spurgte jeg om nogen herinde var bekendt med typen der er fabriksmonteret på min vogn.
Til 'BWJ':
Pudsigt nok har aut. Mercedes Benz INTET nævnt om muligheden for et ombytter fyr. Den vil jeg følge op på og undersøge nærmere.
Deres svar til min forespørgsel omkring fyret da det blev konstateret blæserenheden var defekt, var; 'vi kan sagtens skifte blæserenheden og det tager kun et par timer....'
Jeg vil have NYT fyr så jeg har vished for det fungerer mange år frem! Er TRÆT af halve løsninger. Men det forstår de ikke hos aut. Mercedes Benz, for det tjener de ikke ligeså meget på....
Til 'E 270 2001':
Jeg har ikke meget lyst til at demontere fyret for at konstatere hvad mærke og model det er. Det smarteste vil jo være at foretage demonteringsarbejde én gang og montere nyt med det samme.
Med hensyn til om det er GDS eller ej, så mener jeg ikke at kunne forstå det er 'raketvidenskab' at demontere det gamle og montere et nyt tilsvarende så længe studser for slanger og stik for ledninger er ens.
Derudover forstår jeg ikke dine kommentarer omkring 'tilskudsvarmer' og jeg skal have 'en stor model'. Jeg søger blot et fyr tilsvarende det eksisterende som fungerer som oliefyr. Det kører jo i forvejen over klimaanlægget.... Men måske vi misforstår hinanden...?
Kr. 5.500,- er godt nok mange penge, men er det prisen må jeg vel bekoste det. Jeg synes bare det er svært at undersøge priser når man ikke ved hvilken type fyr man skal forespørge priser på... Derfor spurgte jeg om nogen herinde var bekendt med typen der er fabriksmonteret på min vogn.
Til 'BWJ':
Pudsigt nok har aut. Mercedes Benz INTET nævnt om muligheden for et ombytter fyr. Den vil jeg følge op på og undersøge nærmere.
Deres svar til min forespørgsel omkring fyret da det blev konstateret blæserenheden var defekt, var; 'vi kan sagtens skifte blæserenheden og det tager kun et par timer....'
Jeg vil have NYT fyr så jeg har vished for det fungerer mange år frem! Er TRÆT af halve løsninger. Men det forstår de ikke hos aut. Mercedes Benz, for det tjener de ikke ligeså meget på....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Re: Nyt oliefyr i Vito.
Hej
Er ret sikker på din også køre med Eberspächer lige som min.
Min er købt ved Mercedes ud fra stelnr. Hvis du køber en standart Eberspächer, virker din blæser styring og ur ikke.
Du får den komplet med doser pumpe og indsugning og udstødning monteret.
Den er meget let at skifte.
Kan så være bange for at du ryder ind i samme problem som mig med at den ikke kan brænde mere end 20 min af gangen
Mvh. Poul Dam
Er ret sikker på din også køre med Eberspächer lige som min.
Min er købt ved Mercedes ud fra stelnr. Hvis du køber en standart Eberspächer, virker din blæser styring og ur ikke.
Du får den komplet med doser pumpe og indsugning og udstødning monteret.
Den er meget let at skifte.
Kan så være bange for at du ryder ind i samme problem som mig med at den ikke kan brænde mere end 20 min af gangen

Mvh. Poul Dam
Mercedes Vito 120 06
Mercedes C350 06
Honda Blackbird 03
Honda Fireblade 06 Til lidt for sjov banekørsel
Mercedes C350 06
Honda Blackbird 03
Honda Fireblade 06 Til lidt for sjov banekørsel
Re: Nyt oliefyr i Vito.
Tak for svaret 'poul dam'.
Jamen jeg er stort set heller ikke i tvivl om min er monteret med et 'Eberspächer' fyr. Problemet ligger i 'Eberspächer' formentlig producerer 50 forskellige modeller. Og hvilken skal jeg så købe....?
Du skriver du har købt hos Mercedes Benz, det har jeg også overvejet, men har hørt om nogle vanvittige priser.... Må jeg spørge hvad du måtte bekoste for et nyt hos dem?
Mht. brændetiden må jeg sige, hvis ikke det kan være anderledes, må jeg leve med det. Meeeeen mon ikke én af de flinke mekanikere kan ændre dette med 'Startesteren'. Alternativt findes der meget dygtige autoelektrikere der muligvis kan ændre det. Men den tid den sorg.
Som jeg skrev som svar på DIT indlæg omkring brændetid, så HADER jeg EU. Viser det sig man ikke kan ændre brændetiden, ja så hader jeg blot EU ENDNU mere....
Men som sagt, den tid den sorg....
Jamen jeg er stort set heller ikke i tvivl om min er monteret med et 'Eberspächer' fyr. Problemet ligger i 'Eberspächer' formentlig producerer 50 forskellige modeller. Og hvilken skal jeg så købe....?
Du skriver du har købt hos Mercedes Benz, det har jeg også overvejet, men har hørt om nogle vanvittige priser.... Må jeg spørge hvad du måtte bekoste for et nyt hos dem?
Mht. brændetiden må jeg sige, hvis ikke det kan være anderledes, må jeg leve med det. Meeeeen mon ikke én af de flinke mekanikere kan ændre dette med 'Startesteren'. Alternativt findes der meget dygtige autoelektrikere der muligvis kan ændre det. Men den tid den sorg.
Som jeg skrev som svar på DIT indlæg omkring brændetid, så HADER jeg EU. Viser det sig man ikke kan ændre brændetiden, ja så hader jeg blot EU ENDNU mere....
Men som sagt, den tid den sorg....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Nyt oliefyr i Vito.
Jeg forstod at du ville have fyr monteret nu, ikke at det var i stykker
Kan du ikke være lidt fræk at køre forbi en autoelektriker og forklarer dit problem. Få HAM til at se hvad det er du har monteret, og så give en pris på nyt, så har du jo noget på pariret vedr. model osv...
Og ja, du kan godt selv bytte rundt, hvis alt passer
Så er det vel plug and play ( og lidt skruearbejde ).
Husk på at det gamle fyr repræsentere en værdi
Brugt ELLER renoveret

Kan du ikke være lidt fræk at køre forbi en autoelektriker og forklarer dit problem. Få HAM til at se hvad det er du har monteret, og så give en pris på nyt, så har du jo noget på pariret vedr. model osv...

Og ja, du kan godt selv bytte rundt, hvis alt passer

Husk på at det gamle fyr repræsentere en værdi

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Nyt oliefyr i Vito.
Svar til 'E 270 2001':
Ja, jeg KUNNE heller ikke forstå dit tidligere svar. Nå, men godt vi NU er enige om meningen med mit indlæg.
Det er ingen dum ide at forespørge hos en autoelektriker, som helt sikkert kan svare på det, men jeg vil helst ikke udnytte nogen og bruge deres kostbare tid for at JEG kan spare penge. Jeg går lidt i tænkeboks.
Og ja, det burde være 'plug and play' så selv en tømrer kan skifte fyret. Tømreren skifter jo i forvejen alt andet selv....
Og tak for tippet, jeg skal nok lade være at smide det gamle ud når nyt er på.
Venligst tømreren
Ja, jeg KUNNE heller ikke forstå dit tidligere svar. Nå, men godt vi NU er enige om meningen med mit indlæg.
Det er ingen dum ide at forespørge hos en autoelektriker, som helt sikkert kan svare på det, men jeg vil helst ikke udnytte nogen og bruge deres kostbare tid for at JEG kan spare penge. Jeg går lidt i tænkeboks.
Og ja, det burde være 'plug and play' så selv en tømrer kan skifte fyret. Tømreren skifter jo i forvejen alt andet selv....
Og tak for tippet, jeg skal nok lade være at smide det gamle ud når nyt er på.
Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Re: Nyt oliefyr i Vito.
Hej igen
Jeg gav knap 5000+m.
Mvh. Poul Dam
Jeg gav knap 5000+m.
Mvh. Poul Dam
Mercedes Vito 120 06
Mercedes C350 06
Honda Blackbird 03
Honda Fireblade 06 Til lidt for sjov banekørsel
Mercedes C350 06
Honda Blackbird 03
Honda Fireblade 06 Til lidt for sjov banekørsel
Re: Nyt oliefyr i Vito.
Tak for svar 'poul dam'.
Jeg frygtede det var ret så bekosteligt. Men det er så også fint i tråd med prisen 'E 270 2001' opgav i et tidligere svar...
Jeg må ud og lede når jeg har fået klarhed over modellen der er monteret.
Venligst tømreren
Jeg frygtede det var ret så bekosteligt. Men det er så også fint i tråd med prisen 'E 270 2001' opgav i et tidligere svar...
Jeg må ud og lede når jeg har fået klarhed over modellen der er monteret.
Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Re: Nyt oliefyr i Vito.
Hej igen
Hvad er der galt med du har i nu?
Mvh Poul Dam
Hvad er der galt med du har i nu?
Mvh Poul Dam
Mercedes Vito 120 06
Mercedes C350 06
Honda Blackbird 03
Honda Fireblade 06 Til lidt for sjov banekørsel
Mercedes C350 06
Honda Blackbird 03
Honda Fireblade 06 Til lidt for sjov banekørsel
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Nyt oliefyr i Vito.
" konstateret blæserenheden var defekt" 

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Nyt oliefyr i Vito.
Det er korrekt 'E 270 2001'.
Og til information, er det konstateret ved fejlsøgning med 'Startester' hos autoriseret Mercedes Benz.
Venligst tømreren
Og til information, er det konstateret ved fejlsøgning med 'Startester' hos autoriseret Mercedes Benz.
Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004