Mit klimaanlæg er for et par dage siden holdt op med at virke ordentligt.
Det køler KUN når jeg slipper for gaspedalen, så kan jeg mærke at der kommer kølig/koldt luft.
Når den står på klima automatik på 20°C - kører blæseren på max, da den ikke kan køle luft temperaturen nok.
Men den køler ikke rigtigt meget når den bare er i tomgang. Og køler slet ikke når jeg kører.
Jeg kans se at kølerens blæser kører lidt rund når bilen er i tomgang. Samt at airconditioning pumpen også kører rundt engang imellem, dog synes jeg ikke at pumpe roterer når jeg giver gas. Begge er slukket når EC er valgt (economi mode)
Er bilen ved at være tom for kølemiddel? kan man trykprøve? (Hvad skal trykkes være) eller skal man hælde noget nyt R134 kølevæske på bilen for at vide om det var det?
Nogen kloge hoveder der kender til dette=
W202 C220 CDI Klimaanlæg køler ikke ordentligt
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Man kan/skal udlæse evt fejlkoder. Hvis ingen fejlkoder, så ser man på faktiske værdier f.eks trykket i systemet og temp. på fordamperen.
Så kan man tømme anlægget for kølemiddel og aflæse hvor meget der er kommet ud.
Hvis lidt eller næsten ingenting er kommet ud, skal man finde evt utæthed.
Det kan gøres ved enten at sætte anlægget under tryk med Nitrogen og holde øje med trykfald og hvis man er heldig ligefrem høre suset fra utætheden.
Så kan man også fylde kølemiddel og sporestof i anlægget og køre på fuld tryk i 10-15min. og søge efter utætheden med en UV-lampe og nogle tilegnet gule briller som gør at sporemiddelet ser fosfor-agtig....
Så kan man tømme anlægget for kølemiddel og aflæse hvor meget der er kommet ud.
Hvis lidt eller næsten ingenting er kommet ud, skal man finde evt utæthed.
Det kan gøres ved enten at sætte anlægget under tryk med Nitrogen og holde øje med trykfald og hvis man er heldig ligefrem høre suset fra utætheden.
Så kan man også fylde kølemiddel og sporestof i anlægget og køre på fuld tryk i 10-15min. og søge efter utætheden med en UV-lampe og nogle tilegnet gule briller som gør at sporemiddelet ser fosfor-agtig....
- Administrator
- Site Admin