Jeg har netop købt en MB 190E 2,0 fra 1990, men jeg kan desværre ikke få det elektriske soltag til at virke. Når man prøver at aktivere det via knappen sker der ingenting og det lyder heller ikke som om at motoren prøver på noget. Jeg har checket sikringer og de er ok.
Er dette et normalt problem ved W201 modellen og hvad kan fejlen være ?
Soltag i W201 virker ikke - hjælp!
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Re: Soltag i W201 virker ikke - hjælp!
Jeg ville prøve at måle (Med et multimeter) om der er spænding på selve motoren der driver soltaget.
Men det kræver jo at du kan lokke en medhjælp til at trykke på kontakten inde i bilen og du selv måler. er sikker på at motoren er placeret ude i bagagagerummet, måske i højre side bag noget inderbeklædning. Det tyder jo umiddelbart på at der ikke er spænding, Siden du ikke kan høre relæet klikke
Men det kræver jo at du kan lokke en medhjælp til at trykke på kontakten inde i bilen og du selv måler. er sikker på at motoren er placeret ude i bagagagerummet, måske i højre side bag noget inderbeklædning. Det tyder jo umiddelbart på at der ikke er spænding, Siden du ikke kan høre relæet klikke
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Skil endelig ikke soltaget af, har hørt at det ikke er særligt nemt at samle igen så det bliver tæt...
I min gamle 380SLC kan man nød åbne/lukke soltaget med en nøgle der sættes i forbindelse med motoren - er sikker på det er lavet på samme måde på din model.
Du kan også prøve at åbne/lukke soltaget manuelt for at se om det sidder fast. For er det årsagen, så kan den stakkels elmotor jo ikke hverken åbne eller lukke soltage. Men vil sikkert bare brænde sammen, eller springe en sikring.
Men prøv det nemmeste først mål om der kommer spænding på elmotoren til soltaget...
Skriv hvad du finder du af, så vi alle kan lære noget
I min gamle 380SLC kan man nød åbne/lukke soltaget med en nøgle der sættes i forbindelse med motoren - er sikker på det er lavet på samme måde på din model.
Du kan også prøve at åbne/lukke soltaget manuelt for at se om det sidder fast. For er det årsagen, så kan den stakkels elmotor jo ikke hverken åbne eller lukke soltage. Men vil sikkert bare brænde sammen, eller springe en sikring.
Men prøv det nemmeste først mål om der kommer spænding på elmotoren til soltaget...
Skriv hvad du finder du af, så vi alle kan lære noget