W210 E300 D 1996 - Problem med startspærre???

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

W210 E300 D 1996 - Problem med startspærre???

Indlæg af Administrator »

Hej,

Jeg har nu 3 gange indenfor den sidste måneds tid oplevet at sætte mig ind og ikke kunne starte. Lamperne i bakspejlet blinker skiftevis og den vil bare ikke starte. Motoren tørner, men går ikke i gang. Første gang gik den faktisk ud efter at have været startet op og bakket 3 meter ud af en parkerings bås, hvorefter den ikke ville starte igen :x

Kan det være et problem med startspærren? Jeg har lige givet 1450 kr. for en ny nøgle, men det afhjalp desværre ikke problemet, måske er det den del ser sidder i tændingslåsen der skal skiftes?

Det har været et periodisk problem, hvorefter den har kunne starte igen efter en times tid. Det hjælper ikke noget at "synkroniserer" nøglen, men den er vel også ok når den kan åbne dørene.

Det ville være rart at få det fikset, det er lidt skidt at skulle over i Trabanten når man er på vej på job i sidste øjeblik...

Mvh
Thomas
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Skift overspændingsrelæet som sidder i motorrummet, i den sorte boks ved højre side, låg med 4 stjerneskruer. Du kan selv skifte den.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Brændstoffilter

Det kan også være så simpelt som dit brændstoffilter, en lille utæthed eller sådan gør at motoren ikke får føde nok.

Havde samme problem efter længere tids knoklen skiftede jeg klemmer på brændstogfilteret og "problem solved"

Allan
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Når lamperne i bakspejlet blinker skiftevis, er startspærren af en eller anden grund ikke deaktiveret....
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Startspærre

Jep V6, Det havde jeg lige overset :shock:

Allan
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Tak for forslaget. Jeg vil prøve at udskifte det relæ hurtigst muligt.
Det er ikke så spændende at skulle sidde og krydse fingre hver gang.
Besvar