
Jeg aner ikke hvad gærkassen hedder eller hvor man finder det, men min er en 5 trins. Min erfaring med magnetventiler i andre sammenhænge, er at de arbejde bedre når de er varme når de først er blevet slidte, så det må være forklaringen på at fænomenet fortager efter lidt kørsel.
Allerede nu kan jeg afsløre at jeg skulle have bedt om at alle skulle være skiftet. Jeg fornemmer at skiftet mellem 2-3 ikke er så silkeblødt som alle andre, men igen det kan være indbildning (man har vel en tendens til at høre ALLE lyde og mærke ALT lidt ekstra når dyret har været i tørdok

Min mekker talte om at man også kunne være ude for at skulle skifte en omdrejningstimer samme sted i kassen. Den kunne også med tiden blive slidt. Det ville betyde at kassen fik forkerte input på hvornår den skulle skifte.
Værkstedet jeg har brugt ligger på vestsjælland og han servicerer og sælger mange taxi/merc. Han er yderst rimelig i priser, og servicen har jeg kun oplevet som i top
