Jeg har i forbindelse med service fået sat en boks på, til 1.500,-. Før kørte jeg ca 14,5 km/l, så den er hurtigt tjent hjem

Holda op det er da lidt af en forbedring, min egen S212 E200 kører, med mig som "pilot", ca 12-13 km/l (mellem 7-8/100km) hvilket jeg syns er meget lidtHaldbæk skrev:"Falgaroth" og "rolig"
Jeg har i forbindelse med service fået sat en boks på, til 1.500,-. Før kørte jeg ca 14,5 km/l, så den er hurtigt tjent hjem
Den skifter fint. Jeg lod en kammerat prøve den i sport-mode, han kører e250 cgi til daglig. Han var rystet over bilens kræfter, den var ifølge ham direkte aggressiv. Den klarer skift mellem E/S uden problemer.Falgaroth skrev:Holda op det er da lidt af en forbedring, min egen S212 E200 kører, med mig som "pilot", ca 12-13 km/l (mellem 7-8/100km) hvilket jeg syns er meget lidtHaldbæk skrev:"Falgaroth" og "rolig"
Jeg har i forbindelse med service fået sat en boks på, til 1.500,-. Før kørte jeg ca 14,5 km/l, så den er hurtigt tjent hjem![]()
Men hvordan håndtere boksen "mode-switch" E/S ??
Lars Roed
Ja Haldbæk, var det OBD-tuning - Og hvad sagde NM. + HK efter ?? og har du tal fra testbænk eller bare gæt?Haldbæk skrev:Jeg har været forbi Jtc i Greve med min E350 T cdi 4-matic (265 hk) og det kan kun anbefales. Den er blevet kvikkere og går 17-18 på literen
Kunne godt tænke mig en uddybning på hvorfor en boks tuning skulle slide mere på en motor i forhold til en OBD tuning???BWJ skrev:Boks tuning = hurtige penge i sælgers lommer, og hurtigere slidt motor.
OBD tuning = Dyrere løsning hvor alle parametre indstilles individuelt, til den enkelte motor på rullefelt, og mindre slid på motor.