El-antenne 190E
- Administrator
- Site Admin
El-antenne 190E
På min 190E 2,6 fra 1991 virker el-antenne ikke - og gjorde det heller ikke, da jeg købte bilen brugt for 1½ måned siden. Men jeg vil self gerne have den til at virke - kan I sige noget om, hvad man kan/skal se efter for at finde fejlen - faktisk savner jeg en form for diagram eller anden oversigt for at kunne "se" hele installationen. Det er ikke sikringen ...
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Det har jeg ikke, men vil gøre det - og mange tak for oplysningen!
Jeg har ikke har noget som helst papir på hverken radio eller strømnettet, så jeg er helt blank overfor hvad jeg skal sikre er på plads. Derfor er jeg heller ikke sikker på, hvilken der er kablet fra motorantennen ... ser på det i aften.
Jeg har ikke har noget som helst papir på hverken radio eller strømnettet, så jeg er helt blank overfor hvad jeg skal sikre er på plads. Derfor er jeg heller ikke sikker på, hvilken der er kablet fra motorantennen ... ser på det i aften.

- Administrator
- Site Admin
Fremskridt dog uden resultat: Det blå kabel var faktisk afbrudt/faldet ud af samling. De blev samlet men det ændrede desværre ikke antennens adfærd: Den blev standhaftigt stående
Prøvede self at slukke tænde for radio, og tænding, men nej ...
Til gengæld er der et orange kabel i samme stik ... men det hænger bare frit og der er hverken andre orange kabler at se eller ledige pladser i samlinger, der ellers går ind i konsollen.
Og nu vi er i området omkring konsollen: Der lå også et hunstik frit, samme diameter som et coaxkabel, sort isolering, ca 5 cm langt og jeg aner et Bosch logo på ydersiden. Til klimaanlægget?

Til gengæld er der et orange kabel i samme stik ... men det hænger bare frit og der er hverken andre orange kabler at se eller ledige pladser i samlinger, der ellers går ind i konsollen.
Og nu vi er i området omkring konsollen: Der lå også et hunstik frit, samme diameter som et coaxkabel, sort isolering, ca 5 cm langt og jeg aner et Bosch logo på ydersiden. Til klimaanlægget?
- Administrator
- Site Admin