Hej er ved at købe en MB til svigersøn,MEN den vi har kigget på og prøvekørt en C220 årg 1997 med autgear , men når den skifter til 4,gear er det som om den glider , alså man kan altid fornemme når den skifter men den her er det som om den først slipper 2sek efter den har skiftet , skal lige siges at det er en 5trins aut.
Det er kun 4,er gear den gør det i , de andre gear er der ikke noget , heller ikke hvis man køre snøvler stille af sted , nogen der har et bud.
Ved ikke om man skulle køre til tyskland og få gearkassen skyllet , nogen siger at man får en ny gearkasse igen , da man ikke kan tømme autgearkassen helt for olie , og dermed jo køre med gammelt olie selvom man lige har fået det skiftet , men det er også kun noget jeg har læst !.
aut -gearkasse
- Administrator
- Site Admin
Så vidt jeg ved bruger man kun "skyllemetoden" på gearkasser som ikke har aftapningsskrue i converteren. Nogle gearkasser (som min) har skrue, så der kan man få tømt både gearkasse og converter. (Jeg aner ikke om din har skrue i converteren, men det er nemt at finde ud af, for den er helt synlig nede fra, hvis converten står det rigtige sted.)
Med hensyn til 4.gear ville jeg nok ringe til en ekspert, f.eks :
http://www.automatgear.dk/
Det kan hurtigt koste en pæn sjat penge, hvis gearkassen trænger til en renovering. Jeg har fået en pris på renovering af min kasse og den lød på mellem 17 og 19.000 kr. med moms.
Det kan hurtigt koste en pæn sjat penge, hvis gearkassen trænger til en renovering. Jeg har fået en pris på renovering af min kasse og den lød på mellem 17 og 19.000 kr. med moms.
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
1) Alle vaccumstyret gearkasser har converterprop.RnC180 skrev:Så vidt jeg ved bruger man kun "skyllemetoden" på gearkasser som ikke har aftapningsskrue i converteren. Nogle gearkasser (som min) har skrue, så der kan man få tømt både gearkasse og converter. (Jeg aner ikke om din har skrue i converteren, men det er nemt at finde ud af, for den er helt synlig nede fra, hvis converten står det rigtige sted.)
Forsvandt ved elektroniske gearkassers ankomst ca. 1998.
Men er så småt vendt tilbage igen, da man fandt ud af at den var ikke så dum at have

2) Ofte kan det ikke betale sig at renovere gearkassen nu om dage. Værstedet tjener ok på arbejdslønen ved renovering men ikke ret meget ved montering af en ny gearkasse.
Men som kunde er man som regel bedst tjent ved køb af en ny, selvom det bliver lidt dyrere end renovering...
- Administrator
- Site Admin
V6 cdi og Rnc180
Hej takker for jeres oplysning , 19000kr lyder dyret , så er det vist billiger at købe en god brugt i sverige med lavt km.
Har læst at de første elektroniske aut/gearkasse har en med født fejl og at fejlen skulle være lavet fra årgang 1999/2000 , den vi har kig på er fra 10/1997 , men så må sælger slå en brugt aut/gearkasse af i prisen eller få det lavet , men takker endnu engang.
Skal lige siges at den har køret 170000km med fuld servicbog , og er ikke importeret. MVH Palle
Har læst at de første elektroniske aut/gearkasse har en med født fejl og at fejlen skulle være lavet fra årgang 1999/2000 , den vi har kig på er fra 10/1997 , men så må sælger slå en brugt aut/gearkasse af i prisen eller få det lavet , men takker endnu engang.
Skal lige siges at den har køret 170000km med fuld servicbog , og er ikke importeret. MVH Palle