w203 - 220 CDI eller 270CDI

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

w203 - 220 CDI eller 270CDI

Indlæg af Star »

Jeg går og påtænker at købe en en W203 (c-klasse) i diesel med enten 220 motoren med 143 HK eller den 5 cylindrede 270 med 170 HK og tilhørende automatgearkasser.

1. er det faktiske brændstofforbrug meget forskelligt - og i bekræftende fald hvor meget? ( ikke det officielle - det kan jeg jo læse mig til)
2. Er der nogen der vil fremhæve den ene motor frem for den anden? - mit tanke var at gangkulturen i den 5 cylindrede og også lyden var en del lækrere?
3. Er der svagheder på disse motorer? - hvilken er stærkest ( mest holdbar)
4. Er der nogen generelle kommentarer meninger om disse og denne model? ( ja og man skal være obs på rust, - det ved jeg)

jeg håber der er nogen der vil byde ind med svar :D - på forhånd tak!
1997 SLK 230 KOMP AUT.
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: w203 - 220 CDI eller 270CDI

Indlæg af TonnyL »

Jeg kan kun udtale mig om 270 eren, jeg har nu haft den i 2-3 år, og jeg har smidt for nok 80.000 i den, altså bare i reservedele, nogen vil nok kalde det galematias hvilket det også er, men det ene har taget det andet, jeg gider ikke kører i noget der bare er i nogenlunde stand, når det er sagt så har det været en super god bil, den 5 zyl motor går fantastisk og trækker rigtigt godt....

Her er nogle ting jeg vil råde dig til at være opmærksom på.

1. prøv bilen fra helt kold og kørerturen skal ikke kun være på 5-10 km tag en rigtig lang tur, mærk godt efter i dig selv mht hvordan du synes gearkassen skifter og kører, jeg skal til Tyskland på Mandag og ha den 3 gearkasse på. så den skal du være meget obs på....

2. Indsugnings manifolden (spjælde) er svær at tjekke da de sidder under indsuget, men prøv om du kan komme til at lyse ind under den, og se om der løber olie ned af siden på motoren, er den ikke skiftet skal du nok regne med en udgift til den, det er et kendt problem og ikke kun på Mercedes jeg ved at det er det samme med BMW.

3. Turbo, spjælde i varmeapparat, hardy skiver kardan, motor og gearkasse ophæng, klima/intercooler, ankerplader i bag, bøsninger i hele bagenden, dette er bare nogle af alle de ting jeg har skiftet i min som har kørt ca 500.000

4. Og som du selv siger rust rust rust, min har fået et par døre og en skærm og en næsten hellakering.

Jeg havde faktisk min til salg for et lille stykke tid siden, men købere forstod ikke hvorfor jeg ikke ville sælge den til samme beløb som mange af de andre der var til salg for 60.000 og lidt mere, så jeg beholder den selvfølgelig bare, så mit råd er at giv lidt mere og find en evt som min hvor det kan bevises at alt er skiftet eller find en med et lavt km, eller find en i Tyskland med et lavt km.

5. min går ca 10-12 i byen og lidt mere på længere stræk.


6. Tag nu den her:
http://www.guloggratis.dk/biler/personb ... arde-stcar
Den skal have hele turen og lidt mere til, den har jeg nemlig selv set, det er det der er mit problem når jeg vil sælge min, men man skal selv ud at kigge, den jeg har linket til mener jeg helt oprigtigt ikke kan svare sig at lave, den er til ophug.


7. Jeg ville til gengæld kigge nærmere på denne altså hvis jeg var dig: http://www.guloggratis.dk/biler/personb ... st-km-280k
Men nu kender jeg jo ikke dit budget, men igen pas på det ikke er for lavt så lad hellere være, og find noget andet istedet for.

Jeg håber du kunne bruge mit svar og finder dig et godt eksemplar.

VH Tonny
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

Re: w203 - 220 CDI eller 270CDI

Indlæg af Star »

Hej Tony!

Tak for at du tog dig tid til at svare på mine spørgsmål :D

Jeg er godt nok lidt chokeret over hvor meget du har måtte ofre, men ok den har også gået mange kilometer.

Jeg har helt klart tænkt mig at hente en i Tyskland, som har gået under 100.000 km - så burde der vel være lang tid til at nogle af de problemer du nævner opstår. Rusten er stadig en issue, jeg talte med en tysker der sagde at helt om den stod inde i en garage og i øvrigt ikke kom ud ret ofte, så rustede den sgu alligevel :shock:

Heller ikke særlig tillidsvækkende mht gearkassen... :cry: - jeg håber også det er kilometerrelateret.

Har jeg ret i at diesellyden inde i kabinen ikke er særlig udtalt i den femcylindrede maskine?

/Steffen
1997 SLK 230 KOMP AUT.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: w203 - 220 CDI eller 270CDI

Indlæg af tømreren »

Først og fremmest vil jeg rose 'TonnyL' for det flotte og meget informative indlæg.

Dernæst vil jeg kommentere gearkasseproblematikken. Jeg tror ikke det er kilometer relateret, men et spørgsmål om lige dele held og kvalitetsniveauet af de udførte service der afgør om gearkassen holder.

Afslutningsvis vil jeg tillade mig at spørge om dit kørselsbehov er stort, eftersom du ønsker en dieselbil. Jeg ser du på nuværende tidspunkt kører i benzin bil. Og korte ture gør absolut INTET godt for en dieselbil!

Held og lykke med dit kommende bilkøb.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: w203 - 220 CDI eller 270CDI

Indlæg af TonnyL »

Ja du har ret mht diesel lyden, den er der ikke meget af inde i bilen, men du skal nok forvente en pæn sum i afgift, hvis du vil finde dig en der kun har kørt 100.000 nok i om-egnen af små 100.000 kr i afgift + -

Fandt disse 2 på skat, der er betalt fri sidste år.

https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... urderinger
Besvar