Man kan enten gøre det på den oldschool måde, ved at en presser på bremsepedalen og en anden udlufter kalibrene.
Man kan også suge luften ud af systemet med en bremseudlufter.
og husk at holde øje på med selve påfyldning af bremsevæsken, så du hele tiden også får lidt fyldt på der. Ellers kan du komme til at anvende for meget bremsevæske og du så lukker luft ned igen.
Husk at anvende rigeligt med bremsevæske så du får alt det gamle bremsevæske skiftet. Det er hygroskopisk og suger vand. Dette nedsætter temperaturen som væske kan tåle da den så kan koge, hvis du laver en katastrofe/hård opbremsning, hvilket nedsætter din bremseevne
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Jeg udlufter bremser med et ganske lille overtryk jeg laver i bremsevæske ekspensionsbeholderen med et speciel låg jeg lavede for 20 år siden for at udlufte kobling på en SAAB 900.
Overtryk 0,1 til 0,2 bar er ok, kompressoren skrues ned i tryk.
Låget passer på flere SAAB, BMW E39 og nu MB S211.
Sender 1-2 liter igennem for at skylle det gamle ud, ved hvert syn.
/Peter
03 S211/E320 CDi Avantgarde
01 SAAB 9-5, 2,3t, Estate
JTC skrev:Man kan enten gøre det på den oldschool måde, ved at en presser på bremsepedalen og en anden udlufter kalibrene.
Man kan også suge luften ud af systemet med en bremseudlufter.
Hej
Det kan jeg ikke, da jeg ikke kan få bremse væske ned, hverken med bremse udlufter eller ved at træde
At du ikke kan få bremsevæske ud til cylinder og til udluftningsskruen kan forekomme hvis slangerne i bremsesystemet er meget gamle og gennemgangen af væske er stoppet. Prøv at afmontere en bremseslange og undersøg om der er gennemgang. Hvis der ikke er gennemgang skift alle slanger.