Jeg er den lykkelige ejer af en MB CL 500 fra 2001 og klart den bedste øse jeg har kørt

Den har indtil for nyligt kørt absolut upåklageligt, men da jeg for ca. 1½ måned siden fik skiftet mine somerdæk til vinterdæk er lidt af idyllen røget.
Jeg afleverede bilen til dækskift og bilen havde INGEN symtomer ved afleveringen. Da jeg kørte væk i den en halv time senere havde jeg pludselig en "rumlen-/brummen-/interferrens" i kabinen. Kørte tilbage og bad ham af og påmontere vinterdækkene igen under mit skarpe åsyn. Dette blev (igen) gjort fejlfrit og jeg kørte. Men stadig denne "rumlen" i kabinen.
Dagen efter bad jeg mekanikeren prøve finde en forklaring og vi var vidt omkring. Havde dog på fornemmelsen at han var i vildrede og jeg bestilte en tid på et værksted i Århus på anbefaling af min bror som jeg har købt bilen af. Han er til daglig bilforhandler og værksted lige ved siden af forretningen.
De prøvekørte en tur med undertegnede og kunne konstatere denne "rumlen" som de mente kon fra bagtøjet. Bilen kom op og hænge og i 2 stive timer blev der kigget, checket og undersøgt hjul, lejre, hele undervognen, bagaksel, trækaksel, udstødning m.m. Ingen problemer fundet.
Efterfølgende blev en helt ny og opdateret MB computer tilsluttet og efter 20-30 minutters test af stort set alt, motor, gearkasse m.m. kunne man konstatere INGEN fejlmeldinger overhovedet.
Rumlelyden optræder primært i omdrejningsintervallet 1000 - 2000, ved højere omdrejninger forsvinder den. Slippes speederen eksempelvis ved 2000 omdrejninger (de-acceleration) høres rumlelyden øjeblikkelig. Det er som om at de automatiske gearskift også er blevet mærkbar hørbare, med mindre der "trædes" til den. Selve gearskiftene er som de plejer.
Lyden er ved at gøre mig sindsygt, da bilen normalt er nærmest lydløs. Kører jeg ud af vejen i gear og sætter den i Neutral, stopper brummelyden med den samme og der høres ingen mislyde fra vinterdækkene eller andet.
Yderligere ting foretaget i forbindelse med lyden :
Udskiftning af differentiale olie
Udstødningssystem (dobbelt Carlsson) testet og fundet tæt
(Udskiftning af gearkasseolie og filter foretaget for 18.000 km siden på aut. værksted i Kiel så den udelukker jeg)
Mine sommerdæk-/fælge (275 / 30 / ZR20 baghjul og 265 / 30 / ZR20 forhjul) / fælge Carlsson 20 tommer forged
Mine vinterdæk er noget 255-værk fra Yokohama på originale 18 tommer MB fælge. Havde ikke mislyd sidste år på disse vinterdæk.
Det skal siges jeg er lidt en hysterisk kælling hvad angår denne bil, og jeg er derfor altid fysisk tilstede når den er på værksted. Så kan med sikkerhed sige at værkstedet ikke har "klumret" i det under serviceforløbet. Sidste service for kun 4000 km siden og den er lige blevet nysynet uden anmærkninger.
Jeg har ikke tiltro til vores lokale MB værksted som har ry for at stikke dig regningen førend bilen er i orden og vel at mærke regninger der kan ødelægge enhvert familieliv.
Kan nogen måske hjælpe her ? Ingen af dem jeg har konsulteret har nogen ide om hvad det kan være, men det opstod det sekund jeg kørte afsted på vinterhjulene.
P.S. I og med bilen jo har luftaffjedring og den blev hængt op i de 4 anviste støtte punkter på værksted, har jeg overvejet om dette kan have påvirket noget i affjedringen der nu giver denne lyd (?)