Service Brake, visit workshop
Service Brake, visit workshop
Har fået en fejlmelding (hvid) "Service brake, visit workshop" på min e500 w211 årg. 2003, 158.000 km, muligvis fejl på SBC. Den bremser fint og SBC fungerer, nogen der har erfaringer med rep. renovering eller hvad det ellers kan være?
Re: Service Brake, visit workshop
Fejlkoden er vigtig da den indikerer hvad som er galt,så den er du nød til at få udlæst..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: Service Brake, visit workshop
Ja, du har ret, det skal gøres 

Re: Service Brake, visit workshop
det plejer det svære at være blokken som skal skiftes, har før set det ved så lavt km tal
Re: Service Brake, visit workshop
Tja, vi må se når fejlkoden er læst. Kan man nulstille den? Evt. sætte en brugt i?
Re: Service Brake, visit workshop
Problem med en brugt er at du skal vide hvor mange cyklusser som er tilbage i enheden .
Mht reset af tæller er det udført ,det som er hagen er at du nulstiller enheden/levetid og at du måske opnår at stå med noget som fejler lige pludselig pga slidtage ....
Søg på nettet - sbc unit reset evt
Den brugte kan jo også være nulstillet ,så begynder det at blive lumskt
Jeg er ikke klar over om du kan aflæse om unit har været ændret i tæller
Mht reset af tæller er det udført ,det som er hagen er at du nulstiller enheden/levetid og at du måske opnår at stå med noget som fejler lige pludselig pga slidtage ....
Søg på nettet - sbc unit reset evt
Den brugte kan jo også være nulstillet ,så begynder det at blive lumskt
Jeg er ikke klar over om du kan aflæse om unit har været ændret i tæller
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: Service Brake, visit workshop
Tak for svarerne, er det SBC enheden, må den heller blive skiftet, skal på værksted på onsdag og så må vi se hvad diagnose testen melder af fejl.
Re: Service Brake, visit workshop
På 158.000 km bør den ikke være brugt op det er først ved 300.000 bremsninger den skal komme med den fejl
Re: Service Brake, visit workshop
Det var faktisk også min konklusion Jensen
så jeg håber du har ret.

Re: Service Brake, visit workshop
På en by-taxi er 300.000 bremsninger ikke mange,i dette tilfælde <2 pr. km.
ZOOM ZOOM.
Re: Service Brake, visit workshop
Skriv lige, hvad du finder ud af?
Re: Service Brake, visit workshop
Testen sagde klart at SBC Hydraulikenhedens levetid var slut. Har også i al den tid jeg har haft bilen (3 år) næsten kun kørt by kørsel og kan se på servicebogen og intervallet mellem service besøg der ikke er kørt mange km så det tyder også på tidligere meget bykørsel, så SBC levetid trods det lave antal km kan nok forklares derhen.
Drøftede muligheder med mit værksted om en brugt var en god ide. De havde på kunders foranledning forsøgt men med dårligt resultat da en var utæt og en anden kunne ikke programmeres så den passede til bilen, og det endte med at blive mere kostbart for kunden end en ny SBC.
Har derfor bedt dem bedt dem sætte en ny i da jeg ikke vil "snyde" ved at nulstille og dermed sætte min og familiens sikkerhed på spil. E500 - 230 km/t ned af autobahn - SBC går død, tør næsten ikke tænke tanken
så 10,5 K er givet godt ud i det tilfælde.
En sidste ting er jeg ikke har samvittighed til at sælge min Mercedes når den tid kommer med en nulstillet tæller.
Drøftede muligheder med mit værksted om en brugt var en god ide. De havde på kunders foranledning forsøgt men med dårligt resultat da en var utæt og en anden kunne ikke programmeres så den passede til bilen, og det endte med at blive mere kostbart for kunden end en ny SBC.
Har derfor bedt dem bedt dem sætte en ny i da jeg ikke vil "snyde" ved at nulstille og dermed sætte min og familiens sikkerhed på spil. E500 - 230 km/t ned af autobahn - SBC går død, tør næsten ikke tænke tanken

En sidste ting er jeg ikke har samvittighed til at sælge min Mercedes når den tid kommer med en nulstillet tæller.
Re: Service Brake, visit workshop
hyrden skrev:Testen sagde klart at SBC Hydraulikenhedens levetid var slut. Har også i al den tid jeg har haft bilen (3 år) næsten kun kørt by kørsel og kan se på servicebogen og intervallet mellem service besøg der ikke er kørt mange km så det tyder også på tidligere meget bykørsel, så SBC levetid trods det lave antal km kan nok forklares derhen.
Drøftede muligheder med mit værksted om en brugt var en god ide. De havde på kunders foranledning forsøgt men med dårligt resultat da en var utæt og en anden kunne ikke programmeres så den passede til bilen, og det endte med at blive mere kostbart for kunden end en ny SBC.
Har derfor bedt dem bedt dem sætte en ny i da jeg ikke vil "snyde" ved at nulstille og dermed sætte min og familiens sikkerhed på spil. E500 - 230 km/t ned af autobahn - SBC går død, tør næsten ikke tænke tankenså 10,5 K er givet godt ud i det tilfælde.
En sidste ting er jeg ikke har samvittighed til at sælge min Mercedes når den tid kommer med en nulstillet tæller.












ZOOM ZOOM.
Re: Service Brake, visit workshop
Du har gjort det rigtige! det er bekostelig del, men der altså tale om sikkerhed for dig selv, dine medmennesker og andre trafikanter. Ser det svære alt for tit at folk spare på det område med at købe brugt eller nulstille tælleren og det er efter min mening, bare ikke i orden.hyrden skrev:Testen sagde klart at SBC Hydraulikenhedens levetid var slut. Har også i al den tid jeg har haft bilen (3 år) næsten kun kørt by kørsel og kan se på servicebogen og intervallet mellem service besøg der ikke er kørt mange km så det tyder også på tidligere meget bykørsel, så SBC levetid trods det lave antal km kan nok forklares derhen.
Drøftede muligheder med mit værksted om en brugt var en god ide. De havde på kunders foranledning forsøgt men med dårligt resultat da en var utæt og en anden kunne ikke programmeres så den passede til bilen, og det endte med at blive mere kostbart for kunden end en ny SBC.
Har derfor bedt dem bedt dem sætte en ny i da jeg ikke vil "snyde" ved at nulstille og dermed sætte min og familiens sikkerhed på spil. E500 - 230 km/t ned af autobahn - SBC går død, tør næsten ikke tænke tankenså 10,5 K er givet godt ud i det tilfælde.
En sidste ting er jeg ikke har samvittighed til at sælge min Mercedes når den tid kommer med en nulstillet tæller.
Re: Service Brake, visit workshop
De 230 km/t er nu et tænkt tilfælde og ville ikke være mig selv men kunne jo tænkes at være den der overtog bilen til sin tid 
