Hej derude, jeg har brug for lidt hjælp, Jeg har fået en helt ny Vito 111CDI, nu har den gået 3500 km, og har lavet denne fejl, jeg vil skrive om, 3 gange.
Jeg skulle køre en langtur, da den havde gået ca 1700 km,.
Jeg kommer kørende med ca 130 km på motorvejen, da den pludselig uden varsel, heller ikke nogen melding i instrument panel, ikke vil trække mere, spederen kan jeg trykke i bund og den taber bare fart, jeg kører ind på nærmeste rasteplads, og slukker bilen. lukker motorhjelm op og ser om der skulle være noget at se. Intet!. Der går ca 15 min og jeg starter igen, og kører ud på motorvej, den kører nu perfekt igen, de næste 10 km. så sker det samme igen. Mig ind på nærmeste rasteplads, og slukker og ser efter igen. Intet at se. starter igen bilen uden problemer. kører igen ca 20 km, og bilen gør det samme igen ,den kan ikke trække men oser ikke og der er ingen varsel i instrument panel. Kører denne gang ind til siden på motorven med Alarm blink, og ringer til Mercedes 24 timers Service, da det sker på en Lørdag. Starter igen og kører til nærmeste Mercedes værsksted, de bruger ca 2 timer på den og finder intet ud over at de han se at den har skrevet en fejl i Ladetryk, men de ved ikke om det er for meget ladetryk eller for lidt. Sletter fejlen og jeg kører igen. Ca 14 dage efter sker det samme, igen, jeg ender hos Mercedes og de slukker fejlen i computeren, dette sker ialt 3 gange med ca 14 dages mellem rum, og hver gang jeg skal ud og køre mere end se små ture jeg ellers kører, og hver gang hvor den kører på længere stræk med større hastighed, på motorvej. nu står den hos mercedes, og jeg venter spænt på hvad de har fundet ud af. fejlen er den samme hver gang, Bil computeren skriver ladetryks problem, og mercedes siger at så går bilen i fejl program, det er derfor at den ikke vil køre mere end ca 40 .50 km/t. Har nogle af jer derude prøvet dette eller hørt om dette før, da jeg tror at mercedes er på bare bund.
Vito 111 CDI, går i fejl program, problem ladetryk
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
sv. Vito 111 CDI, går i fejl program, problem ladetryk
Møg træls problem, men..
Problemet opstår når det computeren beder motoren om, og det motoren kan præstere ikke stemmer overens, d.v.s. ladetryk, indsprøjtning m.v. Da du beskriver at du ikke presser motoren yderligerer men at den går i nødprogram ved stabil hastighed (130 km/t) ville jeg sætte mine penge på chippen
Det ses bl.a. hvis man chiptuner sin bil og specs. ikke passer til motoren. eller man tuner for meget. Tuner man for meget sker problemet tidligt og passer specs. ikke sker det bare lige ud i det blå, på de mest underlige tidspunkter.
Da vi må antage at en splinter ny Vito, næppe er tunet er fejlen enten i computerens chip eller fysisk med sensorer, turbolader indsprøjtning m.v. Jeg ville satse på chippen, det er det nemmeste men mest bekostelige at teste, giv en tilbagemelding når/hvis du får problemet løst
Allan
Problemet opstår når det computeren beder motoren om, og det motoren kan præstere ikke stemmer overens, d.v.s. ladetryk, indsprøjtning m.v. Da du beskriver at du ikke presser motoren yderligerer men at den går i nødprogram ved stabil hastighed (130 km/t) ville jeg sætte mine penge på chippen
Det ses bl.a. hvis man chiptuner sin bil og specs. ikke passer til motoren. eller man tuner for meget. Tuner man for meget sker problemet tidligt og passer specs. ikke sker det bare lige ud i det blå, på de mest underlige tidspunkter.
Da vi må antage at en splinter ny Vito, næppe er tunet er fejlen enten i computerens chip eller fysisk med sensorer, turbolader indsprøjtning m.v. Jeg ville satse på chippen, det er det nemmeste men mest bekostelige at teste, giv en tilbagemelding når/hvis du får problemet løst

Allan