Okidoki
Jeg har nu bestilt 2 flasker city og den ene ryger så i en tank diesel. Jeg har 80 l tank, hvor stor tank har du?
DPF regenerering
- Martin_E320CDI
- Indlæg: 373
- Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
- Geografisk sted: 3360 Nordsjælland
Re: DPF regenerering
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
- Martin_E320CDI
- Indlæg: 373
- Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
- Geografisk sted: 3360 Nordsjælland
Re: DPF regenerering
Ja det kan godt være at det fungerer som det skal, men jeg kan ikke forstå at der ikke er oseri hvis filteret brænder sod af. Men nok om det filter, nu kan jeg så begynde at jagte årsagen til sodtømreren skrev:Du skal forstå én ting:
Fordi vognen regenererer ofte, behøver filteret ikke fejle noget som helst!
En stor mængde ophobet sod, vil give samme udslag i tryk øjemed, som en stor mængde partikler.
Men kan den ikke brænde soden af, vil computeren hele tiden tro filteret er fyldt med partikler og dermed igangsætte regenerering!
Noget helt andet er; jeg forstår ikke du bekymrer så meget om, hvorvidt der kommer røg ud ved regenerering, eller ej. Hverken 'ThomasDK's vogn eller 'HN9200's ryger. Så dit filter fungerer øjensynligt upåklageligt....

E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Re: DPF regenerering
Der var også 80 ltr. på min w211 220 cdiMartin_E320CDI skrev:Okidoki
Jeg har nu bestilt 2 flasker city og den ene ryger så i en tank diesel. Jeg har 80 l tank, hvor stor tank har du?
ZOOM ZOOM.
Re: DPF regenerering
Der vælter også aske/støv (sort/grå) ud når man gasser hårdt op.Martin_E320CDI skrev:Ja det kan godt være at det fungerer som det skal, men jeg kan ikke forstå at der ikke er oseri hvis filteret brænder sod af. Men nok om det filter, nu kan jeg så begynde at jagte årsagen til sodtømreren skrev:Du skal forstå én ting:
Fordi vognen regenererer ofte, behøver filteret ikke fejle noget som helst!
En stor mængde ophobet sod, vil give samme udslag i tryk øjemed, som en stor mængde partikler.
Men kan den ikke brænde soden af, vil computeren hele tiden tro filteret er fyldt med partikler og dermed igangsætte regenerering!
Noget helt andet er; jeg forstår ikke du bekymrer så meget om, hvorvidt der kommer røg ud ved regenerering, eller ej. Hverken 'ThomasDK's vogn eller 'HN9200's ryger. Så dit filter fungerer øjensynligt upåklageligt....
ZOOM ZOOM.
Re: DPF regenerering
Det er ganske enkel børnelærdom fra kemitimerne i folkeskolen; Man kan ikke brænde sod af, idet sod allerede ER restproduktet fra afbrændt materiale.Martin_E320CDI skrev:Ja det kan godt være at det fungerer som det skal, men jeg kan ikke forstå at der ikke er oseri hvis filteret brænder sod af. Men nok om det filter, nu kan jeg så begynde at jagte årsagen til sodtømreren skrev:Du skal forstå én ting:
Fordi vognen regenererer ofte, behøver filteret ikke fejle noget som helst!
En stor mængde ophobet sod, vil give samme udslag i tryk øjemed, som en stor mængde partikler.
Men kan den ikke brænde soden af, vil computeren hele tiden tro filteret er fyldt med partikler og dermed igangsætte regenerering!
Noget helt andet er; jeg forstår ikke du bekymrer så meget om, hvorvidt der kommer røg ud ved regenerering, eller ej. Hverken 'ThomasDK's vogn eller 'HN9200's ryger. Så dit filter fungerer øjensynligt upåklageligt....
Årsagen til sodophobning, har jeg allerede beskrevet i et tidligere indlæg; den skyldes dårlig forbrænding, som er en bivirkning ved indbygningen af 'EGR' ventilen i dieselmotorer!
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004