udluftning af disel på en w115

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Indlæg af Administrator »

***Så det du foreslår er en utæthed før håndpumpen, altså enten i det lille filter, eller i slangen fra tanken***

Det lille filter...har du haft det pillet af?

Nogen af dem kan altså vendes forkert, det kommer an på om det er den type med en fjederbeslastet ventil, der forhindrer olien i at rende tilbage.

Og hvis det er sådan et filter og det vender forkert, kan du pumpe med håndpumpen fra nu af og til juleaften uden der kommer diesel igennem
:wink:

Derudover tror jeg (så vidt jeg husker fra mine egne /8er dage) at det er bedre at løsne dyserørene i stedet for skruen på filteret.

Teorien med undertryk i tanken er heller ikke utænkelig....prøv i første omgang at pille tankdækslet af når du forsøger at pumpe olie op..
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Re: udluftning af disel på en w115

Boxen skrev:er der nogen her som ved hvordan man korrekt udlufter en mb w115 220d fra 74.
Nu har jeg forgæves forsøgt flere gange og er ved at blive lidt utålmodig over at jeg ikke engang kan få diesel op i dieselfilteret.
Fremgangs måden jeg har forsøgt er at løsne skruen på dieselfilteret, den hvor slanger går videre til brændstofpumpe, og der efter pumpe på den lille pumpe som skal drejes venstre om for at få den frigjort. Herefter har jeg pumpet som en gal. Jeg kan høre og mærke, at der kommer luft op igennem dieselfilteret.
Lukker jeg igen for denne skrue, så kan jeg høre at der sker noget i tanken.

Men nu er jeg ved at blive utålmodig og få lettere ondt i armene af at pumpe i timer uden der sker noget.

Tips vil blive modtaget med glæde og vil blive forsøgt :)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Re: udluftning af disel på en w115

Prøv at bytte slangerne om i motorrummet.

mvh.

Axel Jürs

Du er velkommen til at ringe på 40251034
Besvar