Hej Alle
Har en gul lampe som indikerer, at der er et forvarmer problem.
Tester på, som fortæller at gløderør 1 og 5 er defekte. Konstaterer dog ved måling direkte på gløderørene, at de virker fint.
Slet fejl og ny måling og nu er det gløderør 2 og 6 som er defekte. Samme måling som før, direkte på rørene og de virker fint, og sådan fortsætter det.
Ny måling og et eller flere gløderør indikeres som defekte hver gang, men alle gløderør virker som de skal og jeg har aldrig og har aldrig haft nogen startproblemer, uanset hvilket vejr og temperatur der har været.
Er der een af jer der har en idé til, hvad der er i vejen ?
Jeg kan jo bare skide hul i den gule lampe i instrument kombien der viser fejl og som i øvrigt slukker efter meget kort tid, men der er jo noget som ikke stemmer og jeg vil gerne vide hvad problemet er.
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
Forvarmer
Re: Forvarmer
Dårlige forbindelser i stik til ledningsnettet (gløderør),evt defekt net ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
eventuelt dårligt forvarmer relæ
-
Hvordan måler du de enkelte gløderør ?
Jeg har erfaret at måling med ohmmeter ikke er tilstrækkeligt til at afsløre et defekt gløderør.
Der skal spænding direkte på og det valgte rør skal trække en del amp. for at være troværdig.
Jeg har erfaret at måling med ohmmeter ikke er tilstrækkeligt til at afsløre et defekt gløderør.
Der skal spænding direkte på og det valgte rør skal trække en del amp. for at være troværdig.
Hans J.
-
Der er målt strømforbrug på hvert enkelt rør, samt målt efter temperatur stigning på samme.
Alle rør virker og er i orden, men det skifter hvilke rør der viser fejl når der testes via OBD.
Det er dog ikke gjort med Startester og det er næste skridt.
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
Alle rør virker og er i orden, men det skifter hvilke rør der viser fejl når der testes via OBD.
Det er dog ikke gjort med Startester og det er næste skridt.
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008