Comand hjælp

Alt vedrørende teknik
Besvar
Hakke
Indlæg: 20
Tilmeldt: 7. dec 2016, 16:43

Comand hjælp

Indlæg af Hakke »

Hej har en w211 E200 fra 08 som jeg er vildt glad for men den kan kun afspille cd når det er rigtig koldt udenfor..(mærkeligt) nogen som kender en eller ved hvor jeg skal henvende mig for at få skiftet laser hovede.. har købt et nyt på eBay..
Men tør ikke selv skifte den for har ikke meget forstand på elektronik .. hvor skal jeg henvende mig.. og hvis jeg ønsker at sætte et andet navi.. i bilen hvad skal jeg så købe ??
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Comand hjælp

Indlæg af BWJ »

Har du prøvet med en rense DVD ?
ZOOM ZOOM.
Hakke
Indlæg: 20
Tilmeldt: 7. dec 2016, 16:43

Re: Comand hjælp

Indlæg af Hakke »

BWJ skrev:Har du prøvet med en rense DVD ?
Nej hvor får jeg sådan en
Hakke
Indlæg: 20
Tilmeldt: 7. dec 2016, 16:43

Re: Comand hjælp

Indlæg af Hakke »

Hakke skrev:Hej har en w211 E200 fra 08 som jeg er vildt glad for men den kan kun afspille cd når det er rigtig koldt udenfor..(mærkeligt) nogen som kender en eller ved hvor jeg skal henvende mig for at få skiftet laser hovede.. har købt et nyt på eBay..
Men tør ikke selv skifte den for har ikke meget forstand på elektronik .. hvor skal jeg henvende mig.. og hvis jeg ønsker at sætte et andet navi.. i bilen hvad skal jeg så købe ??
Skal siges at jeg har haft den pillet fra hinanden og renset med sprit unden held men måske det er bedre med en rense cd ??
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Comand hjælp

Indlæg af BWJ »

Hakke skrev:
BWJ skrev:Har du prøvet med en rense DVD ?
Nej hvor får jeg sådan en

Mange steder, f.eks her http://www.av-connection.dk/?PGr=9216&g ... GQodAREDiQ
ZOOM ZOOM.
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Comand hjælp

Indlæg af Lars Hansen »

Jeg tror ikke en dyt på rense skiver til sådan et problem !

Der er en løs forbindelse eller "kold" lodning der har sluppet printet et eller andet sted og at finde den, er nok på linje med at lave en evigheds maskine. Dette fordi det virker når bilen er kold, men så snart det bliver varmere i vejret eller kabinen varmes op, vil den ikke længere og det er en typisk elektronik fejl med løse forbindelser og kolde lodninger, som jo reelt er det samme.
Den slags er kræver en del viden og tålmodighed, at fikse og det er ikke noget alle kan klare og dem der kan, tager sig betalt for det...GODT betalt.... :-o

Men fortvivl ikke...Hjælpen er nær :-)

Dette firma: http://www.lasertrader.de er leveringsdygtige i cd og DVD drev i alle afskygninger og det er ikke billige "aftermarket" efterligninger, men originale drev i god kvalitet og til fornuftige penge og så monterer man et nyt drev istedet for at reparerer på et tæt på 10 år gammelt drev, der har været udsat for rystelser, fugt, kulde, varme og alt muligt andet skidt og så er det dog bedre og hurtigere, at skifte til en ny enhed, som så kan virke de næste 10 år :lol:

Jeg har handlet der mange gange og de er hurtige og pålidelige og jeg har 2 gange oplevet, at der har været defekt på drev kort tid efter montering (BMW's DVD-baserede navigations drev har altid voldt problemer) og så sendte de ekspres (med ekspres menes: Jeg havde varen dagen efter jeg havde skrevet til dem) nye sager med en stor undskyldning, så de kan varmt anbefales.

De er også behjælpelige med at finde det helt rigtige drev til netop din enhed og du behøver ikke at brække nakken på skoletysk. De forstår og skriver engelsk ;-)
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Comand hjælp

Indlæg af JayZee »

Jeg har købt et BT "streaming-system" fra Adaptech i Farum - væk med alle CD'er mm. og al musik, podcast, lydbøger mm. kører over telefonen og højtalerne i bilen :D
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Hakke
Indlæg: 20
Tilmeldt: 7. dec 2016, 16:43

Re: Comand hjælp

Indlæg af Hakke »

LarsHnasen skrev:Jeg tror ikke en dyt på rense skiver til sådan et problem !

Der er en løs forbindelse eller "kold" lodning der har sluppet printet et eller andet sted og at finde den, er nok på linje med at lave en evigheds maskine. Dette fordi det virker når bilen er kold, men så snart det bliver varmere i vejret eller kabinen varmes op, vil den ikke længere og det er en typisk elektronik fejl med løse forbindelser og kolde lodninger, som jo reelt er det samme.
Den slags er kræver en del viden og tålmodighed, at fikse og det er ikke noget alle kan klare og dem der kan, tager sig betalt for det...GODT betalt.... :-o

Men fortvivl ikke...Hjælpen er nær :-)

Dette firma: http://www.lasertrader.de er leveringsdygtige i cd og DVD drev i alle afskygninger og det er ikke billige "aftermarket" efterligninger, men originale drev i god kvalitet og til fornuftige penge og så monterer man et nyt drev istedet for at reparerer på et tæt på 10 år gammelt drev, der har været udsat for rystelser, fugt, kulde, varme og alt muligt andet skidt og så er det dog bedre og hurtigere, at skifte til en ny enhed, som så kan virke de næste 10 år :lol:

Jeg har handlet der mange gange og de er hurtige og pålidelige og jeg har 2 gange oplevet, at der har været defekt på drev kort tid efter montering (BMW's DVD-baserede navigations drev har altid voldt problemer) og så sendte de ekspres (med ekspres menes: Jeg havde varen dagen efter jeg havde skrevet til dem) nye sager med en stor undskyldning, så de kan varmt anbefales.

De er også behjælpelige med at finde det helt rigtige drev til netop din enhed og du behøver ikke at brække nakken på skoletysk. De forstår og skriver engelsk ;-)
Tusinde tak for svar..
Hakke
Indlæg: 20
Tilmeldt: 7. dec 2016, 16:43

Re: Comand hjælp

Indlæg af Hakke »

JayZee skrev:Jeg har købt et BT "streaming-system" fra Adaptech i Farum - væk med alle CD'er mm. og al musik, podcast, lydbøger mm. kører over telefonen og højtalerne i bilen :D

Hvordan så med at få opdateret min navi.. der skal jeg sætte 2 skiver i cd/dvd afspilleren...
Hakke
Indlæg: 20
Tilmeldt: 7. dec 2016, 16:43

Re: Comand hjælp

Indlæg af Hakke »

Hakke skrev:
JayZee skrev:Jeg har købt et BT "streaming-system" fra Adaptech i Farum - væk med alle CD'er mm. og al musik, podcast, lydbøger mm. kører over telefonen og højtalerne i bilen :D

Hvordan så med at få opdateret min navi.. der skal jeg sætte 2 skiver i cd/dvd afspilleren...

Er der nogen af jer som ved hvis jeg vil købe en eftermarket.. navi
Hvorfor skal jeg så købe.. og vil den virke på rat knapperne og i instrumentbrættet ..
??
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Comand hjælp

Indlæg af Alex B J »

Mht uorg headunit i bilen .
Dynavin er kongen ,men koster lidt ...fuld Can integrerbar osv ..
Alternativ er der de mystiske mærker og her skal du se dig for ...
Tit og ofte dårlig brugerflade ,dårlig modtagelse radio del og haltende på Can siden ..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar