Her et problem med min Mercer. 202 128.
Problemet opstår mest når den har stået nattem over - og det er koldt. Når nøglen drejes, skal der flere drejeforsøg til før lamperne i højerside af instrumentbr. lyser. Når de så endelig slår til og forvarme lampen slukker starter motoren, men gives gas dør den. Efter et par forsøg med at nøglen og el'en endelig er slået til starter motoren men skal gå i tomgang indtil at kørelyset tænder, når dette er sket så køre den som en drøm.
Her er hvad jeg har gjort: Skiftet o ringe, nyt batteri, skiftet alle slanger, og sat et reperationskit på (sikre mod tilbageløb, så den holder tryk selvom den står)
Har nu sat fokus på at det må være et el, har mistet lidt troen på Mercedes. Det sidste de sagde var at pumpen skulle skiftes ( 14' + timer og det vi bruger her på øen moms).
Har nogen en idé om hvad jeg skal kikke efter.... er lidt desperat .
202 128 nu med start problemer....
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 30. mar 2009, 10:24
- Geografisk sted: Taastrup
202 128 nu med start problemer....
Venlig hilsen
Søren
Søren
hej
har lige haft en ven inde med en 300td, hvor starter ikke ville slå til hver gang, han havde lige fået ny starter på, det hjalp ikke så jeg måtte igang med tester, det viste sig at det var tændningslåsen der var def.
nyt bundstykke, og der har ikke været problemmer med noget siden.
det lyder ligt som den fejl med at der kommer lys i indst.bord før efter et par forsøg.
bare et bud .
jørgen
har lige haft en ven inde med en 300td, hvor starter ikke ville slå til hver gang, han havde lige fået ny starter på, det hjalp ikke så jeg måtte igang med tester, det viste sig at det var tændningslåsen der var def.
nyt bundstykke, og der har ikke været problemmer med noget siden.
det lyder ligt som den fejl med at der kommer lys i indst.bord før efter et par forsøg.
bare et bud .
jørgen
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 30. mar 2009, 10:24
- Geografisk sted: Taastrup
bag på tændningslåsen, og en polsøger med nål og lys, sæt den ene på stelsoren 202128 skrev:Tak Jørgen
Hvordan tjekker jeg om det er tændingslåsen.
Har lige fået et andet hink om at det evt er generatoren så nu har jeg da to veje at gå.
Tak
og stik nålen i kabelerne en ad gangen mens du få en til at aktiverer tændning, kan ikke lige huske hvad farve den har til tændning.
jørgen