Airmatic undervogn .
Airmatic undervogn .
Hej alle .
Jeg har en w211 320cdi årg. 07 .
Jeg får en fejlmelding i displayet med et symbol af en bil med en opad-pegende pil og malfunction .
Bilen ligesom hæver sig helt op i affjedringen og sænker sig ikke til niv.
Er der måske nogen der kan råde/hjælpe med dette problem ?
På forhånd tak .
Jeg har en w211 320cdi årg. 07 .
Jeg får en fejlmelding i displayet med et symbol af en bil med en opad-pegende pil og malfunction .
Bilen ligesom hæver sig helt op i affjedringen og sænker sig ikke til niv.
Er der måske nogen der kan råde/hjælpe med dette problem ?
På forhånd tak .
Re: Airmatic undervogn .
Hvis du er i nærheden af Næstved kan jeg denne weekend tilbyde dig en udlæsning med Star diagnose ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Ville også sige få udlæst fejlkoder og se hvad der er galt.
Enten noget udluftningsventil eller nivoføler som driller ville jeg skyde på
Tak for tilbuddet men jeg bor desværre i Kolding og kommer ikke til Sjælland inden for den nærmeste fremtidAlex B J skrev:Hvis du er i nærheden af Næstved kan jeg denne weekend tilbyde dig en udlæsning med Star diagnose ...

Jeg prøver at få udlæst fejlkoder og vender tilbage snarest med resultat og tak for svar .JTC skrev:Ville også sige få udlæst fejlkoder og se hvad der er galt.

Jeg prøver at få udlæst fejlkoder og vender tilbage snarest med resultat og tak for svar .

1996 c200 km 250000km ,kone bil 230TE 415000km år 1989 (90model) har haft 2 gange 300D en 1985 og 1987.
Jeg har nu fået udlæst fejl og kom op med en 5350 .
Det skulle være en udluftningsventil .
Er der nogen som kan tilføje noget til denne fejlkode ?
Det skulle være en udluftningsventil .
Er der nogen som kan tilføje noget til denne fejlkode ?
Stangen til niveauføler kan være knækket hvilket er standard på denne model mener Mercedes skifter ub.
Tjek dit stik til ventilen for ir .
Ventilen er en del af pumpen og fås ikke som løsdel mig bekendt
Ventilen er en del af pumpen og fås ikke som løsdel mig bekendt
Senest rettet af Alex B J 28. jan 2017, 22:55, rettet i alt 1 gang.
Ventilen med det nummer du har fejl på sidder her,hvis det er en sedan sidder kompressor foran dit forhjul under inderskærm i førersiden..
-
Stangen til niveau føleren BLEV tidligere skiftet UB af Mercedes, men det gør den ikke længere.
Det var den første fejl på vores bil (der har været mange siden
) og det kostede en mindre formue at få skiftet, fordi der skal skilles en del ad for at komme til den.
I øvrigt var indikationen på den fejl, at hele bilen faldt uhjælpeligt ned bagi...HELT ned...
Det var den første fejl på vores bil (der har været mange siden

I øvrigt var indikationen på den fejl, at hele bilen faldt uhjælpeligt ned bagi...HELT ned...

MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
Kan kun erklærer mig enig i at det er dyrt at køre bilen på autoriset Mercedes værksted eksempelvis kom jeg af med 1000 kr for af/påmontering af mine hjul fordi de skulle af for at fejlsøge på undervognen..LarsHnasen skrev:Stangen til niveau føleren BLEV tidligere skiftet UB af Mercedes, men det gør den ikke længere.
Det var den første fejl på vores bil (der har været mange siden) og det kostede en mindre formue at få skiftet, fordi der skal skilles en del ad for at komme til den.
Hej igen .
Jeg har nu endeligt fået skiftet ventilen men det viste sig ikke at være denne
Så jeg startede med at begynde en manuel fejlsøgning , først tjekkede jeg om kompressoren kunne køre ved hjælp af at tilføre 12v direkte i fødestikket og den startede med det samme så den burde ikke være problemet .
Så prøvede jeg at måle strøm i stikkene på kompressoren og der var strøm i det lille stik men ikke det det store !
Jeg har tjekket div. sikringer 3 steder i bilen som forøvrigt er en stationcar .
Er der nogen som har nogen ide om hvad der kan være galt såsom kendte fejl da jeg nu er på herrens mark og nødig køre på værksted ( fejlkoden var 5350 )
Mvh den fortvivlede .
Jeg har nu endeligt fået skiftet ventilen men det viste sig ikke at være denne

Så jeg startede med at begynde en manuel fejlsøgning , først tjekkede jeg om kompressoren kunne køre ved hjælp af at tilføre 12v direkte i fødestikket og den startede med det samme så den burde ikke være problemet .
Så prøvede jeg at måle strøm i stikkene på kompressoren og der var strøm i det lille stik men ikke det det store !
Jeg har tjekket div. sikringer 3 steder i bilen som forøvrigt er en stationcar .
Er der nogen som har nogen ide om hvad der kan være galt såsom kendte fejl da jeg nu er på herrens mark og nødig køre på værksted ( fejlkoden var 5350 )
Mvh den fortvivlede .
Selv om kompressoren køre, er det ikke sikkert at den kan lave tryk nok
Den kører ikke , kun da jeg gav den kortvarigt strøm fra ekstern strømforsyning .JTC skrev:Selv om kompressoren køre, er det ikke sikkert at den kan lave tryk nok