skift af forrude
- Martin_E320CDI
- Geografisk sted: 3360 Nordsjælland
skift af forrude
Jeg skal have skiftet min forrude og vil derfor høre om det er en opgave Carglass kan håndtere eller det er noget Mercedes skal rode med . jeg tænker på regnsensor, og om bilen skal have tester på bagefter. Jeg har glasforsikring på så jeg er ligeglad med hvem der laver det , bare det bliver ordentligt mht sensor 

E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
-
Re: skift af forrude
Hvis du er helt ligeglad, så vælg en gammel mand med sit eget firma, udenom f.eks. Carglass og lign.
Alene den reklame der kører på TV for tidden, med at det hele kan laves på parkeringspladsen ved kundens arbejde, får det til at løbe mig koldt ned ad ryggen
En gammel erfaren rudemand, ved alt om at få regnsensor til at virke bagefter og han smadre ikke den inddækninger og derudover laver han arbejdet i en opvarmet og tør garage, hvilket er ret vigtigt hvis man vil være sikker på at reparationen holder, holder tæt og holder rust væk fra rammen.
Alene den reklame der kører på TV for tidden, med at det hele kan laves på parkeringspladsen ved kundens arbejde, får det til at løbe mig koldt ned ad ryggen

En gammel erfaren rudemand, ved alt om at få regnsensor til at virke bagefter og han smadre ikke den inddækninger og derudover laver han arbejdet i en opvarmet og tør garage, hvilket er ret vigtigt hvis man vil være sikker på at reparationen holder, holder tæt og holder rust væk fra rammen.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
Hvis du ikke selv skal betale, skal du da ikke betænke dig ÉT øjeblik, omkring valget at reparatør! Autoriseret Mercedes Benz.
Forstår slet ikke, du overhovedet overvejer andet!
Forstår slet ikke, du overhovedet overvejer andet!
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Hvis forsikringen betaler ville jeg da også vælge mercedes.
Når det så er sagt så fik jeg skiftet rude sidste år hos dansk bilglas, og det var nøjagtig samme fabrikant og numre osv på ruden som den originale, der var bare ikke et fint mercedes logo på, og de kunne sagtens finde ud af det så mit kamera og regnsensor stadig virkede.
Når det så er sagt så fik jeg skiftet rude sidste år hos dansk bilglas, og det var nøjagtig samme fabrikant og numre osv på ruden som den originale, der var bare ikke et fint mercedes logo på, og de kunne sagtens finde ud af det så mit kamera og regnsensor stadig virkede.
MB C220 CDI Avantgarde '11 (S204) Stc. Aut.
-
Jeg forstår helt godt hvorfor folk ikke bare sender bilen til Mercedes, uagtet at det er forsikringen der betaler.
Min forrude blev skiftet 3 gange i forbindelse med levering af bilen til mig.
De 2 første gange hos Mercedes (jeg undlader at fortælle hvor) og den sidste gang hos en lokal rudemand her i Malmö hvor jeg bor.
Alt foregik inden for en uge, fordi de inkompetente KLAMPHUGGERE hos Mercedes ikke evnede at monterer noget så simpelt som en forrude, så den sad rigtigt og var tæt og samtidig smurte rudelim og sorte fingre på BEGGE indvendige lister, lister som jeg dog senere, af Mercedes, har fået nye af.
Så jeg vil ikke gå til Mercedes for at få skiftet en forrude !
Min forrude blev skiftet 3 gange i forbindelse med levering af bilen til mig.
De 2 første gange hos Mercedes (jeg undlader at fortælle hvor) og den sidste gang hos en lokal rudemand her i Malmö hvor jeg bor.
Alt foregik inden for en uge, fordi de inkompetente KLAMPHUGGERE hos Mercedes ikke evnede at monterer noget så simpelt som en forrude, så den sad rigtigt og var tæt og samtidig smurte rudelim og sorte fingre på BEGGE indvendige lister, lister som jeg dog senere, af Mercedes, har fået nye af.
Så jeg vil ikke gå til Mercedes for at få skiftet en forrude !
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
Nu findes der jo også mindre grundige pladesmede på denne planet....
Men du kunne ligeså vel have oplevet det modsatte, altså at autoriseret Mercedes Benz havde klaret opgaven tilfredsstillende tredje gang, efter to uheldige oplevelser hos en lokal 'rudemand'.
Men du kunne ligeså vel have oplevet det modsatte, altså at autoriseret Mercedes Benz havde klaret opgaven tilfredsstillende tredje gang, efter to uheldige oplevelser hos en lokal 'rudemand'.
- Martin_E320CDI
- Geografisk sted: 3360 Nordsjælland
Nu er Mercedes mekanikere jo ikke bedre end som mange andre . De har bare pænt arbejdstøj på og rene hænder
Sidst jeg brugte carglass gennemgik man bilen sammen med ham og de steder hvor der evt var skader i beklædningen rundt om ruden , ja det blev der taget billeder af og lagt på en ipad , som kunne bruges efterfølgende .

Sidst jeg brugte carglass gennemgik man bilen sammen med ham og de steder hvor der evt var skader i beklædningen rundt om ruden , ja det blev der taget billeder af og lagt på en ipad , som kunne bruges efterfølgende .
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Jeg bliver nødt til at bemærke, det er pladesmedene og ikke mekanikerne, der skifter ruder på de ordentlige autoriserede værksteder.Martin_E320CDI skrev:Nu er Mercedes mekanikere jo ikke bedre end som mange andre . De har bare pænt arbejdstøj på og rene hænder
Men ellers har du til dels ret. Bortset fra der også render mekanikere rundt på de autoriserede værksteder, der ligner nogen der har været involveret i en olieulykke på en boreplatform.....