Mangler kølervæske

Alt vedrørende teknik
Besvar
TRUK
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30. maj 2016, 16:36

Mangler kølervæske

Indlæg af TRUK »

Hej
Mercedes C 220, fra 2013, 146000 km.
Det er 2 gang den beder om påfyld kølervæske indenfor 2 måneder.
Er det normalt med disse km. på bagen,...eller er det et tegn på at topstykke/ pakning er utæt?
På forhånd tak for svar.
BCDK
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. feb 2017, 12:31

Re: Mangler kølervæske

Indlæg af BCDK »

Hi.

Har haft det samme på min C200T CDI fra 2012 - med 135 tkm på klokken. Det viste sig, at køleren var utæt. I den ene side var samlingen i kanten på køleren blevet utæt. Det var så lidt, at det ikke dryppede ned på jorden, men det samlede sig i bundskjoldet og fordampede derfra.

Iflg. det jeg forstod, var det ikke ualmindeligt for modellen. Jeg er ny ejer af en Mercedes, så jeg har ingen yderligere erfaring, om det er en korrekt udtalelse.

Jeg fik ny køler på. Havde så efterfølgende lidt problemer med den ene slange studs ind i køleren, der var utæt, så der igen blev meldt manglede kølervæske. Jeg fik først skiftet o-ringen i studsen, men da det ikke hjalp, fik jeg så skiftet hele slange studsen, og siden har der været ro.
HN9200
Indlæg: 93
Tilmeldt: 3. jan 2016, 09:29

Re: Mangler kølervæske

Indlæg af HN9200 »

TRUK skrev:Hej
Mercedes C 220, fra 2013, 146000 km.
Det er 2 gang den beder om påfyld kølervæske indenfor 2 måneder.
Er det normalt med disse km. på bagen,...eller er det et tegn på at topstykke/ pakning er utæt?
På forhånd tak for svar.
Start i den billige ende - køb et nyt dæksel til ekspansionsbeholderen. Mit sluttede ikke tæt og fordampede væske derfra. Køb ikke originalt - det er alt alt for dyrt
TRUK
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30. maj 2016, 16:36

Re: Mangler kølervæske

Indlæg af TRUK »

TRUK skrev:Hej
Mercedes C 220, fra 2013, 146000 km.
Det er 2 gang den beder om påfyld kølervæske indenfor 2 måneder.
Er det normalt med disse km. på bagen,...eller er det et tegn på at topstykke/ pakning er utæt?
På forhånd tak for svar.
Har været på værksted i dag, de har efterfyldt væske samt foretaget et visuelt check, og der var ingen synlige lækager. Aftalen er at hvis den taber stadigvæk over en periode skal der checkes for utæt toppakning mm.
Sporleder
Indlæg: 9
Tilmeldt: 10. dec 2015, 19:27
Geografisk sted: Aarhus

Re: Mangler kølervæske

Indlæg af Sporleder »

Min C 200 lavede samme nummer for et par måneder siden. Der var ingen synlig utæthed, men da køleren kom af, var det tydeligt at den var utæt. Det er åbenbart én af svaghederne på de nyere C- klasser!
Mvh Peter

E 220, 2013
Besvar